13 Mart 2015 Cuma

Karnıbahar turşusu


Bu gün sabah yağmur yağdı, sonra bildiğin lapa lapa kar yağdı, sonra güneş açtı; bahar işte...
Yine karnıbaharı sevdirmece hallerinden , bu kez turşusunu yaptım. Daha doğrusu biten lahana turşumun suyunu dökmeye kıyamadım, duru hiç bozulmamış suyu vardı. Dolapta yarım karnıbahar ve küçük bir parça pancar vardı . Kattım turşunun içine, oldu bitti.
 
Hangi sebze olursa olsun soslu bir turşu değilse hep aynı yöntemi uygularım. 

  • sebzeleri yıkar, doğranılacassa doğrar , sarımsak, tane karabiber, bir iki defne yaprağıyla kavanoza dizerim. 
  • Ağzını maydanoz saplarıyla kapatırım. 
  • 1 litre iyi su kaynatırım, bir cam kaseye boşaltıp 2,5 kaşık kaya tuzu , 1 çay kaşığı limon tuzu, 1 kahve fincanı sirkeyle karıştırıp tuzu eritirim; kavanoza kaynarken boşaltırım. 
  • Ne kadar su gekirse aynı yöntemle ilave ederim. 
  • Ağzını sıkıca kapatıp güneş almayacak şekilde beklemeye bırakırım. 
  • Limon tuzu konusunda çekincelerim var bazen bolca limon dilimleri koyarım.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin , hepimize yarasın.

10 yorum:

  1. Çocukluğumdan beri en sevdiğim turşu karnabahardır. Annem kocaman cam kavanozlarda karışık turşu yapardı, ben de içlerinden sadece karnabaharları gelip geçip yerdim. Pancar ne hoş bir renk vermiş. Ellerine sağlık Elif'çiğim.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Kız pembe pembe karnıbahar nasıl oldu derken, meğer pancar varmış içinde :)
    eline sağlık bu arada hayatımda hiç karnıbahar turşusu yemedim (ama sarımsaklı yoğurtlu kızartmasını severim (yumurta olmayacak ama o ağır geliyor) afiyet olsun:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık afiyet olsun. Kız kardeşimin kayınvalidesi yapar bu turşuyu. Ama kırmızısını ilk kez gördüm. Lezzetli olmuştur eminim sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. o ne güzel renk öyle:) elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Karnabahar turşusu hiç yemedim dersem bana güler misin? Rengine bayıldım. Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık canım
    karnabaharlar buşekilde pembiş pembiş çok hoş görünüyor
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Daha önce karnabahar turşusu yemiş miydim diye düşünürken, ablamın yorumunu gördüm. Yememişiz :) Bülbül yapmamışsa yememişimdir. Renk muhteşem, her turşuda olmalı bence. Ellerinize sağlık.

    Bu turşunun sirkesiz olanında yok mu? diye, klasik sirkeciler, limoncular tartışmasını da başlatmak isterim. Ben limon taraftarıyım.

    YanıtlaSil
  9. kırmızı karnıbahar! :)) severim karnıbaharı ama turşusuna çok düşkün değilim doğrusu ama görsel o kadar lezzetli görünüyorki olsa da yesek dedim :)) ellerinize sağlık ve afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  10. Her birinize ayrı ayrı teşekkür ederim, eksik olmayın :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)