14 Temmuz 2014 Pazartesi

Süt Reçeli


Süt reçelini ilk kez kırkfırınekmek sitesinde görmüştüm, her süt kaynatışımda aklıma düştü
ama nedendir bilmem erteledim. Şimdi yaptım itiraf ediyorum sıcaklarda yapılacak iş değil ama bir sonraki yayında işin aslını anlayacaksınız. Şimdi yayınlamak isterdim ama dolapta uyuyor, dinleniyor kendileri, rahatsız etmemek lazım.
Kahvaltılarda ekmek üstüne sürülebilir, çeşitli tatlılara katılabilir, ben çok sevdim. Yanlız şeker ölçüsü kişiye göre değişir, şimdi verdiğim ölçü benim için fazla geldi.
Bazıları zerdeçal, vanilya, süt yağsızsa krema katıyor.
Malzemeler:

  • 1 litre yağlı günlük süt
  • 1 bardak toz şeker
  • 1 çay kaşığı silme karbonat
Yapılışı:
  • Sütü derin ve kalın tabanlı bir tencerede pişirdim. Sonra altını kapatıp 1 çay kaşığı karbonatı karıştırdım, dikkat etmek lazım hemen kabarıyor, sürekli karıştırmak lazım. 
  • Sonra orta derece ısıda çok sık karıştırmak kaydıyla rengi ve kıvamı koyulaşana değin pişirdim. Ekmeğin üzerine sürülebilir, akışkan olmayan kıvamda olacak. Süresi süte, ocağın ısısına göre değişiyor, ortalama 2 saat diyelim. 
Sonra kapaklı bir kapta dolapta uzun süre dayanıyor. Zaten kaynaya kaynaya üçte ikisi gidiyor.

Biz yine de olumlu mesajlardan vazgeçmeyelim, obur uzaylılar bizi yıldıramaz :) Mutlu haftalar olsun ...

4 yorum:

  1. beimde denemek istediğim bir tarif canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Bayılıyorum tadına. Yemeğe başlayınca birinin bana dur demesi gerekiyor öylesine seviyorum, korkumdan sıklıkla yapmıyorum. Bir sonra ki yayını merakla bekliyorum. O gül yanaklarından özlemle öpüyorum, Eylüllll gel de arkadaşımı göreyimmmm.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. Çok yapmak istediğim ama bir türlü yapamadığım bu tarif için teşekkürler Elifciğim. Karikatüre bayıldım:)) Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Adını bile duymadım arkadaşım, şaştım cidden...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)