6 Mayıs 2014 Salı

Kıymalı yalancı iskender kebabı


Yalancı - malancı bildiğin kebap...

Kıyma için malzemeler:
  • yarım kilo az yağlı kıyma
  • 2 kuru soğan
  • 1 kaşık tereyağı
  • 2 kaşık kıyılmış maydanoz
  • tuz,karabiber, pul biber
Yoğurt malzemeleri:
  • 500 gr yoğurt 
  • istediğimiz sayıda sarımsak
Domates sosu malzemeleri:
  • 2,5 su bardağı taze domates püresi
  • 1 kaşık biber salçası
  • 1 kaşık domates salçası
  • 2 kaşık tereyağı
  • 2 kaşık zeytinyağı
  • 4 diş sarımsak
  • tuz, karabiber, nane, kimyon, kekik
  • tabağın altına sermek için 1 pide ( ben kebabçı pidesi kullandım)
Yapılışı:
  • Kıyma ve tereyağını tencereye alıp topaklandırmadan suyunu çekmeye başladığında, ince doğradığım soğanları kattım. Kapağını kapatıp kısık ateşte pişirmeye devam ettim.Ara ara karıştırıp yaklaşık yarım saat sonra iyice kavrulmuş kıyma elde ettim. Tuzunu, karabiberini, maydanozunu atıp karıştırıp altını kapattım.
  • Pideleri küçük lokmalar halinde karelere kesip fırına attım, iyice ısıttım. 
  • Pideler kızarırken sosu hazırladım. Sıvı yağda doğradığım sarımsakları biraz çevirdim.
  • Tereyağını ve salçaları katıp azıcık çevirdim. Domates püresini ve tuzunu atıp fokurdayana kadar pişirdim.
  • Fırından çıkan sıcak pideleri tabaklara dizdim, üzerine sosun yarısını gezdirdim. Kavrulmuş kıymayı da üzerine serdim. Tencerede kalan sosa kimyon, nane ve kekik katıp kıymaların üzerine gezdirdim.
  • Sarımsaklı yoğurdu da tabağa koyup servis ettim. Tarifte yoğurt kebabın etrafına konmuştu ben dalgınlıkla kıymanın altına koymuşum, paşa gönlümüz nasıl isterse yani :)
Bu tarif Refika Birgül'e aittir. Ben zeytinagacı.com.tr de görüp denedim. Teşekkür ediyorum.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

10 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Tam benlik domates sosu bile bana yeter.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. OOOh afiyet şeker olsun, çok da severim İskender' i..Deneyeceğim kıymalısını...Ellerine sağlık,öptüm.

    YanıtlaSil
  3. olsada yesem dedirtiyor canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık, pek güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil
  5. Ah Elifim:)) Kapın çalınırsa,ben olabilirdim:)) Davet beklemeden misafir olmaya niyetli ben yani:)) Ellerine sağlık ne güzel bir tarif bayıldım valla.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım iskender nefis görünüyor...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)