31 Ocak 2014 Cuma

Kırmızı lahana turşusu ve sulu börek


Rengin güzelliğine hayran olmamak elde değil ki...
Bu bildiğimiz turşu gibi de tüketilebilir ama daha çok salatalara katmak için güzel bir tarif. Bir günde hazır hale geliyor. Bir orta boy kırmızı lahana için 75 cl lik 2 kavanoz yeterli geliyor.
Bitene kadar buzdolabında sakladım.
Bizim evde sirkerli turşular çok tüketilmediğinden , limon tuzu  kullanarak sirke miktarını azalttım.

Tarif için pembe kekik'e teşekkürler.
Malzemeler:

  • 1 kırmızı lahana
  • 1 kaşık tepeleme kaya tuzu
  • 1 kaşık silme limon tuzu 
  • 2 ölçü içme suyu + 1 ölçü sirke
Yapılışı:
  • Ayıklayıp yıkadığım lahanayı ince ince kıydım.
  • Tuzla ve limon tuzuyla ovdum.
  • Kavanoza koydum, üzerine sulu sirke karışımını boşaltıp buzdolabına kaldırdım.
  • Sonra o renge aşık oldum.
Güncelleme: son yaptığıma limon tuzu yerine taze limon suyu koydum. Bir kavanoza 1 limon suyu, 2ölçü su, 1 ölçü sirke kavanoz dolana kadar.
Salatanın yanına eskiden yayınladığım tariflerden sulu börek yaptım (burada). Böylelikle eski tariflerimi de gün ışığına çıkarıp havalandırmış oldum. Aslında bu tarifle ilgili birkaç yorum ve mail alınca güncellemek istedim. Bir mailde hatalı bir tarif olduğu söyleniyordu, hayır dün yaptım, yendi bitti bile ...

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın :)

22 yorum:

  1. eline sağlık,ben bu turşuyu yapmayı çok isterim ancak limon tuzu kullanmak istemiyorum,bu durumda limonu ne kadar kullanmalıyım,teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havva sirkeyle aran iyiyse orjinal tarifteki gibi 1 ölü sirke+1 ölçü su kullanabilirsin. Limon kullanmadım ama bir kavanoza 1 limon la deneyeceğim, sonucu yazarım. Teşekkürler

      Sil
  2. Elinize sağlık, enfes görünüyorlar;))

    YanıtlaSil
  3. börek de, kırmızı lahana da çok severim, sulu börek yapmadım gerçi ama harika görünüyor, eline sağlık elifcim, afiyet olsun sulu böreği mutlaka deneyeceğim
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık turşu da börek de çok lezzetli svgiler...

    YanıtlaSil
  5. Yorum bırakıp yardımın için teşekkür ederim cancazım.. Turşu ve böğreye bayılırım çok hoş görünüyorlar eline sağlık.. Haa yiyiyormuyum hayııır... Tartı 90 gösteriyor bırakmaya çalışıyorum :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sana Allah kolaylık versin, ben de bu ara kilo aldım, veririz ha gayret.

      Sil
  6. aminnn! :) her ikiside süper görünüyor hele lahana turşusununki nefis! iyiki tokum :) ellerinize sağlık ve afiyet olsun.sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Kumpirin içinde de çok güzel oluyor bu turşu;)
    Ellerinize sağlık, afiyetle yiyin inşallah:)

    YanıtlaSil
  8. Canım, yine çok güzel tarifler paylaşmışsın. Bu arada muhammara yazındaki sorumun cevabı için çok teşekkür ederim. Misafire yapılacak :))
    Sulu böreğin tarifine bakmaya gittim ve geri geldim :) Beni aşar yapılışı. Ama çok lezzetli görünüyor. ellerine sağlık becerikli terazim benim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyyfim kim bilir belki bir gün böreciği de ben yaparım, hatta kapına dayanırım, teşekkürler :)

      Sil
  9. Dediğiniz gibi rengi başlı başına olay. Her salataya güzellik ve renk katıyor. Ayrıca çok da lezzetli. İyi ki hatırlattınız yarın yapacağım. Börek de nefis ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Elifff inan ki bu turşuyu ben yıllarca yanlış yapıyormuşum.Okuyunca anladım. Şöyle canımcım, çok sevdiğimden iki haftada bunu alırım.İncecik robot ayarında kıyıyorum,limon la ovup,sonra tuzla ovup zeytin yağlayıp masaya koyuyorum. Kalırsa ertesi günde yeniliyor bir şey olmuyor.
    Tuhafıma giden, meğer üzerine sirke dökünce kavonoz da saklanıyormuş....Elifim sen çok yaşa bana kolaylık verdin arkadaşım. Şimdi elime geçeni robatlayıp gitti arkadaşım. NOT,Şeker pancarını bulduğum gün haşlamadan yapacağım, hava soğuk pazara kadar inemedim hala...Ellerin dert görmesin fıstık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siboşum hiç yanlış olur mu, aşkım. Senin de ellerine sağlık, bu mütevaziliğine hayranım.....

      Sil
  11. Elifciğim bende çok seviyorum kırmızı lahananın bu enfes rengini ve tadını. Çok sık yaparım hatta evde hazırda bekleyen bir kavanozum var. Akşama açayım yerken senin kulaklarını çınlatayım. Börek mi dedin nasıl olmuş?.. Süperrrrr. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)