9 Aralık 2013 Pazartesi

Yine ıspanaklı bir tarifim var:)


Buzdolabını açtığımda ne yapacağımı ben de bilmiyordum, yaptıkça şekillendi. Aaa kıyıda köşede şundan da bir parça kalmış, bundan da bir parça kalmış yazııık atılmaz ama deyip ortaya çıkan bir yemek oldu:)
Yarım kilo ıspanağı,  sarımsaklı yoğurdu, ve tereyağlı salçalı sosu basit bir iki numarayla birleştirdim.


  • önce ıspanakları kaynamış tuzlu suyun içinde 2 dakika tutup , soğuk sudan geçirip süzdürdüm, doğradım.
  • 1 küçücük kuru soğanı incecik doğradım. 
  • ıspanağa soğanı, tuzu, 2-3 kaşık çökeleği, pul biberi kattım.
  • 1 çay bardağı dolusu  su ,  zeytinyağı ve yoğurt karışımını ıspanaklı harca ekledim.
  • 1 yufkayı orta boy yağlanmış tepsiye büzüştürerek yaydım, üzerine ıspanaklı harcı serdim.
  • Fırına verdim, yufka kızarana kadar pişirdim.
  • Aslında böyle yemekdi maksadım ama işte artan sarımsaklı yoğurt ve salçalı sosu da ekledim, hiç fena olmadı yani:)
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

18 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Haklısın onu bunu atmayalım yazııık derken çok lezzetli bir tarif çıkmış ortaya.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bülbülüm teşekkürler, yazıık atmayalım ama:)

      Sil
  2. ellerinize sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
  3. Olmuş olmuş, çok ta güzel olmuş :) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. ıspanaklı her şeyi severim,süper bir şey çıkmış ortaya,ellerine sağılık ve afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  5. Ispanak Mantısı gibi olmuş. Ispanağa dair herşeyi çok severim Ellerine sağlı Elifim. Dişimin ağrısını geçirir mİ????. Bu gün çok mutsuzum dişim ağrıyor:((((

    YanıtlaSil
  6. Ordan burdan demissin gayette guzel bir yemek cikarmissin..ispanak a bayilirim..miss ellerine saglik

    YanıtlaSil
  7. Yarın için ıspanak aldım,kızım sulusunu yapma anne derken bunu dün gördüm ve niyetlendim.Yarın bir koşu yufkacıya gidicem artık.Yufkacım evin karşısında zaten:))İyi geceler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siboş'um sen en güzel şekilde yapmışsındır, afiyetler olsun:)

      Sil
  8. Elifim çok güzel görünüyor. Çok iyi bir fikir gerçekten. Evde birşey atmayı bende sevmiyorum ama böyle şeylerde çıkmıyor ortaya. Burada sanırım beceri devreye giriyor. Ellerine sağlık canım arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyyfim ben de senin gibi kalem tutamıyorum, hepimizin becerileri farklı.
      Sevgiler:)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)