1 Aralık 2013 Pazar

Fırında ıspanaklı bir şey...


Kuzu ıspanağı almıştım, öyle güzeldi ki , yok denecek kadar kısa sapları, küçücük yaprakları vardı. Pişirmeye kıyamayınca yarısını salata yaptım. Kalan yarısını da yemek yapsam pişirdiğime değmeyecek , tencerenin dibinde kalacaktı. Ben de uyduruk bir şey çıkardım ortaya ama sevdim,sıcakken  dışı çıtır, içi yumuşak oldu
.

  • Yarım kg ıspanağı ince doğradım.
  • 4 yumurtayı ( yumurtalarım küçüktü) çırptım. 
  • bir küçük kuru soğanı küçük küçük doğradım. 
  • ıspanağı, yumurtaları, soğanı, çay kaşığının ucuyla muskat rendesini, 1 küçük kase çökeleği, tuzu, karabiberi, pulbiberi, 1 kaşık tepeleme tam unu, yarım fincan zeytinyağını karıştırıp, yağlı kağıt serdiğim tepsiye yaydım.
  • üzerini elimle iyice bastırdım, azıcık susam serpiştirdim.
  • kızgın fırında alt üst kızarana değin pişirdim, sıcakken servis ettim.
Ben bir isim bulamadım "şey" dedim. 
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

24 yorum:

  1. Elif'im, uyduruk diyorsun ama eminim çok lezzetli olmuştur. Görünüşüne bakılırsa tadına doyulmaz. Bende deneyeceğim. Ispanak mücveri olsun adı :))
    Buradan da ayrıca tekrar teşekkür etmek isterim canım dün için. Sizleri tanımakla ne kadar şanslı olduğumu gördüm bir kez daha. Hala hediyeme bakıp bakıp mutlu oluyorum. Yüreği güzel, becerikli arkadaşım. İmza gününün kahramanı sen oldun :)
    Çok çok çok teşekkürler canım terazim...
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım terazim, ben pek iştahlıyım, taştan yumuşak herşeyi sevdiğimden bu uyduruğuda sevdim.
      Canım dünün kahramanları o güzel mektupları yazan siz güzel hatunlardınız. Hediyeni beğenmen beni o kadar mutlu ettiki anlatamam, hislerimiz karşılıklı...

      Sil
  2. Ellerine sağlık bir şeyin güzel görünüyor adı ıspanaklı turti olsun mu:)) olsunn n'olurrr isim annesi olayım şeyin:)) sevgilerimle hayırlı geceler.

    YanıtlaSil
  3. Uydurdum dediğiniz şey bayağı haysiyetli olmuş muskatıyla, çökeleğiyle. Görüntüsü de çok çok güzel ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan Bey, çok güldürdünüz beni, nasıl da "haysiyetli" uydurmuşum:))))

      Sil
  4. Ama ama olmaz ki, bu şey'in şey'ini çok şey ettiğimden, şey yapıyım herkesten önce dedim aklımdakini Heyyfi şet'miş sonra siyah kuğu ben şetcem demiş tutmuş bir de o şey yapmış ee karakter özelliğini de İlhan bey satırlarında şeytmiş. Bana ne kaldııııııııı..
    Aslan Elifim benim yemekkkkkkkkk diye bağırdığını duydum. Şimdi yemeye geliyorum. Ben oburlukta ağzıma göre olanı seçerim bu ŞEY de tam benim ağzıma göre olmuş. Ellerine sağlık...

    Sevgilerimi şeyttimmmm. Kabul buyur lütfennn. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa Vuslat'ım o kadar şeyetmişsin ki , ne demek kabul buyurmak, şeyler benden:)

      Sil
  5. Eğer yazdığım yorum çıkmazsa çok şaparım yani ağlarım iki saat yazmıştım:)

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. Sen yaparsın da güzel olmaz mı? İlhan beye bende aynen katılıyorum şey diyerek haksızlık yapmayalım.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. sevgili elif,
    ne güzelsin sen
    imza karının imza gününde heyfe yaptığın sürprize bayıldım
    ne kadar incesin
    el emeğinle sımsıcacık gülüşünle bizi mutlu ettin
    yürğine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Mavianne, çok teşekkür ederim, ne diyeceğimi bilemedim, şaşkınım.

    YanıtlaSil
  9. Elifcim bazen uydurma yaptiklarimiz cok daha lezzetli oluyor ki senin "sey" de nefis mi nefiz gozukuyor resimde..ellerine saglik diyorum sen hep paylas uyduruk seyler:))afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  10. CANIM ÇOK ÜZGÜNÜM YANLIŞLIKLA YORUMUNU SİLDİM :((((
    seni yendien beklerim özür diliyorum
    güzel yorumun için teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavianne önemli değil, ben de iki kez aynı yanlışlığı yapmıştım. Tabi gelirim:)

      Sil
  11. Öyle "uyduruk", "şey" denmez buna, yeni bir tarif oluşturmuşsunuz. Birkaç ıspanak pişirme şekli vardı zaten, alternatif bulmak iyi olmuş.Görüntü nefis, çok da lezzetli olmuşa benziyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Cok guzel uydurmussunuz, keske her uydurdugum yemek boyle guzel olsa :) Goruntusu harika ayrica cokta pratik :)
    Ellerinize saglik, daha guzel yazilarda gorusmek uzere
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  13. Annem de böyle bir şey uydurmuştu. Adına ıspanak böreği diyor. Ispanaklı börek değil ama, ıspanak böreği :))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)