17 Aralık 2013 Salı

Elmalı, hurmalı, tam unlu tatlım:)


Tatlı yapayım dedim,  bir baktım ki beyaz unum kalmamış. Tam buğday unu ne güne duruyor deyip, onunla yaptım. Markete gitmeye üşendim açıkçası. Daha önce yazmışmıydım bilemedim ama bir keresinde de hazır yufkayla börek yapacaktım, dolapta var zannediyordum, aaa baktım yok. Oturdum elde börek açtım. Serde hatunluk var şekerim, şimdi ev eşofmanlarını çıkaracan, üstünü giyecen, saça başa şekil verecen...ohoooo uzun iş:))

Gülmeyin çok pis kızarım, daha bu bir şey mi aynı dertten makarna yapmışlığım bile var:)) Öyle kokoş süslü bir hatun da değilim ama, ruhum süslüyse demek ki... Şşşşşt gülenler, valla kim olduğunuzu tahmin ediyorum, haberiniz ola...
Neyse madem tam un kullandım, iyice sağlıklı olsun dedim. Evde olgunlaşmış, şekerinden yenmeyen taze hurma vardı, elmaların içine kattım. Yani daha az şekerli bol meyveli oldu.
Malzemeler:

  • 125 gr oda ısısında tereyağı
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 paket kabarma tozu ( çok kabarmasın istediğimden 1 çay kaşığı koydum)
  • aldığınca un 
İç malzemeleri:


  • 6 tane elma
  • 1 tane olgun taze hurma
  • 3 kaşık şeker
  • 1 çay kaşığı ince çekilmiş portakal kabuğu şekerlemesi 
  • 1 çay bardağı iri çekilmiş fındık içi
  • 1 çay kaşığı tarçın
Yapılışı:
  • Önce elmaları soyup rendeledim, hurmayı küçük parçalara ayırdım, 3 kaşık şekerle suyunu çektirene kadar pişirdim.
  • Portakal kabuğu şekerlemesi, fındık ve tarçını katıp soğumaya bıraktım.
  • Hamur malzemelerini katıp yoğurmaya başladım, unu kaşık kaşık katıp tam ele yapışmayı bıraktığı noktada meşhur kulak memesi kıvamında yoğurdum.
  • hamurdan portakal büyüklüğünda bir parçayı buzluğa kaldırdım. Diğer parçayı 10 dakika dinlendirip, yağlanmış yuvarlak borcama yaydım, üzerine elmalı içi serdim.
  • Üste buzluktaki hamuru rendeleyip serdim. 
  • 180 dercede hafif kızarana değin pişirdim.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

16 yorum:

  1. Üstündeki kıtır havayı nasıl verdin diye yazacaktım ki,vermişsin.İncecik çok güzel görüküyor,eline sağlık Elif'im.Aslında hepimizin tam buğdaya geçmesi gerek ama ben de hep beyaz un alıyorum.Buğdayın tam özlüsünü bize vermiyorlar,hiç güvenmiyorum iyi buğdayı piyasaya sürdüklerinden.Asıl, buğdayın ilk öğütülüşün de çok önemli dış kabuk varmış ve en vitaminli yeri orasıymış.Bir ton buğdayda bir kilo kepek,ya da o dış özü çıkarmış ve Dünya zenginleri işte o ilk kepeği satın alırmış,gençleştirici özelliği varmış.O yüzden, rafineri olmuş buğdaya o yazıyı okuduktan sonra pek güvenmiyorum artık....Tam buğdaymış,tam kepekliymiş,inan bize posanın posası unları yediriyorlar. Eeee ELİMİZDE MAHKUM zaten...
    Arkadaşım ben sürekli kot giymek zorundayım çünkü sürekli Kajuyu aşağıya indirip çıkartıyorum,rahat rahat bir kıyafet evde giyemiyorum,her an sokakta buluyorum kendimi ama alışverişleri hep kajuyla yapıyorum....Ne süsü ne püsü,kaju sayesinde tam doğal oldum,ruju bile unuttum.
    Tam buğday dan konu açılınca bunları yazayım dedim,artık size kalmış güvenmek,bende okuduklarımı yazdım ki,bilelim ama nasıl önlem alırız onuda bilmiyorum,her şey güvenli tarım da bitiyor aslında....Öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siboş güvenmek konusunda sana katılıyorum ama dediğin gibi malesef elimiz mahkum:(( Kendi ülkemizde adamdan sayılmıyoruz ki...
      Aman dertlenme Kaju sayesinde hep bir ayağın dışarıda , iyi bir şey aslında. Yazın düzenli yürüyüşe çıkıyorum ama kışın günlerce eve kapandığım oluyor.
      Öptüm canım...

      Sil
  2. Ellerine sağlık.Annem sever taze hurmayı.Ben bu tarifi O'na vereceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım ama yerken hurma tadı kaybolmuştu. Sevgiler.

      Sil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Ortaya gayet sağlıklı ve nefis lezzetli bir tat çıkmış. Çok güzel görünüyor. Severim ben eşofmanlarını çıkartmaya üşenen kuzumu. Haklısın bu soğuk havada çok zor olurdu. İyi ki zorluklar oluyor ortaya böyle lezzetli tatlar da bonus olarak çıkıyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele soğuklarda iyice üşeniyorum Bülbülüm, çok teşekkürler:)

      Sil
  4. Ee ne kadar güzel olmuş işte, harika, elinize sağlık:)) oluyor öyle şeyler. Denenecek bir güzel tarif daha:) çok teşekkürler, sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Canim ya keyifli keyifli okudum hatta guldum ama sessiz:))) ellerine saglik..miss ler gibide olmus kek bir dilim gonder lutfen kahvem yanliz gitmesin..(Bak az sonra bende cikacam markete gidecem mecburr ama ustumde esortman saclar iki gundur taranmamis makyajmi oda ne ayol misali amann ne dert ne tasa bu memlekette istersen pj.ile git istersen kafanda bigudi ile..neyse canim keyifli kek yemeli guzel gun olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu arkadaşımı keyiflendirmişim, keşke uzanıp alıversen , kahvene yoldaş etsen ne güzel olurdu. Canım çok teşekkürler:)

      Sil
  6. Ben dürüstçe itiraf ediyorum işte çok güldümmmmmmm:)))))
    Ellerine sağlık Elifimmm. Senin her yaptığın lezizdir eminim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakaladım ikinci güleni, oh ne güzel seni de keyiflendirmişim. Vuslat'ım teşekkürler:)

      Sil
  7. Bak bak bak....
    Portakal büyüklüğünde hamuru buzluğa atmalar, sonra rendelemeler, sonra şeker yerine hurma kullanmalar.....
    Buna beceriklilik denir canım...
    Yok yok, dikicem ben bu heykeli. Mecbuuurrr :)))
    Ellerine sağlık tatlı ve becerikli terazim ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dik Heyyfim heykelimi ama bu ayazda heykelim bile üşür, yazı bekle desem bozkırın sıcağında yanar. Napsak acep, şöyle yazın gölge , kışın dulda bir yer bulursan olur. Ha bir de mübarek eşofmanlarım olsun üzerimde...
      Öpüyorum tatlı terazim:))

      Sil
  8. nefis görünüyor
    ellerine sağlık
    ben de elmalı pay yapmaya ve yemeye bayılırım :))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)