6 Kasım 2013 Çarşamba

Ankaralı bloggerlar gıda güvenliği seminerindeydik

tatlı hatunlarız


Hepsinden bol bol yedik.
Sevgili Sihirli Oklava'ya bu etkinliği düzenlediği için çok teşekkür ederim.
Tabi ki teşekkürlerim bitmedi...
Veteriner Hekimler Derneği'ne mekanlarını bize ayırdıkları için;
Doç. Dr. Seda Ormancı'ya  ve
Araştırma Gör.Güzin İplikçioğlu Çil'e değerli bilgilendirmeleri için;
Orada ismini bilmediğim ama bize yardımcı olan beyfendilere;
Güllüoğlu'na,
Pınar Süt'e
katılan bloggerler
Doğadan Çay'a
Muratbey peynirlerine
3M 'ye
Prıntınsta'ya
Yitik Ülke Yayınları'na
Ayrıca Trilye Restaurant'dan Sayın Süreyya Üzmez 'e Trilye'nin Balık Sevdası Kitabı için ( çekilişte bana çıktı) çook teşekkürler...

bunlar hediyelerim
elim kolum hediyelerle döndüm evime
Orda edindiğim bilgilerden ilk aklıma gelenler, ruhsat ve parti seri numarası olan tanınmış firmalara güvenmek durumundayız.
Tavuğun son günlerdeki haberlerdeki gibi korkulacak durumda olmadığını söylediler.
Eritme peynirine uzak durmalıyız, öyle demediler ama bendeki izlenim budur. Zira son kullanımı gelen peynirlerin tekrar pişirilmesiyle üretiliyormuş.
Lor peynirinin peynir altı suyundan yapıldığı, çokda faydalı olmadığı anlatıldı. Faydalı olan çökelek birbirine karıştırmamak lazım.
Sucuk alırken dikkat etmek gerekiyor. Üzerinde ısıl işlem görmüş ürün yazıyorsa o gerçek sucuk değil, sucuk kılığında bir şey.
Gerçek sucukta fermente edilmiş ürün yazması gerekiyor.
Gıda üzerine bir şikayetimiz olursa 174' e bildirebilirmişiz.
Bir de beni üzen bir bilgi oldu. Yoğurdu biz Türkler bulduk deriz, doğrudur. Ancak bize ait bir tescilli maya kültürümüz yokmuş. ( bu malzemenin bilimsel adı aklıma gelmedi) O maddeyi ithal ediyormuşuz:( Dilerim üniversitelerimizin ilgili bölümlerine fırsat tanınır da , onlar üretir ve ithal etmekten kurtuluruz.
Sağlıcakla:)
Güncelleme : Trilye'nin Balık Sevdası kitabının yazarı Sürreyya Üzmez'in adını daha önce yanlış yazmışım  affola...

10 yorum:

  1. Yazın için ben de çok teşekkür ediyorum.Yeniden görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
  2. Starter kültürdü sanırım o:)
    Eve gelince baktım AOÇ'de stater kültür mayası kullanılmıştır yazıyor.
    Gerçekten biz bulduk diye övündüğümüz bir şeyi sanayi düzeyinde imal edemiyor olmamız çok acı.

    YanıtlaSil
  3. Süpersiniz Elifciğim. Afiyetle.

    YanıtlaSil
  4. En güzel tarafı faydalı bir etkinlik olmuş. Şu kısa yazınızdan bile ne çok şey öğrendik. Artık bilinçli tüketici olmak zorundayız. Marketlerde gençleri görüyorum bir şey alacakları zaman uzun uzun üzerini okuyup inceliyorlar. Bu güzel ve faydalı paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Vayyy arkadaşım bilgiler süper ve bir o kadar ezici...Dışarıdan lor almam,çökeleği gelen sütten yaparım.Sucuk,sosisi ve benzeri eve sokmam...Yoğurt mayası kafamı bozdu yaa. Evde yaptığımız yoğurtun mayası şimdi bizim değil mi?Geçenlerde bir yazı okumuştum,Yunanistan bizden yoğurt almamış,Iraktan almış.YALNIZ BU 10 SENE İÇİNDE böyle olmuş diyorlar.Daha önceleri böyle değilmiş...Yandık ki ne yandık....Teşekkürler,öptüm.

    YanıtlaSil
  6. Canım ne kadar güzel bir etkinlik olmuş.
    Lor peyniri bilgisine çok şaşırdım. En sağlıklı peynir diye bilirdim ben, demek çökelekmiş o...
    Starter kültür ile yapılmış ürünlerde benim maya alerjim tetiklenmiyor mesela, çok ilginç. AOÇ nin starter mayalı ürünlerini alıyorum özellikle.
    Çok bilgilendirici ve keyifli geçmiş anlaşılan. Terazilerin en beceriklisi, öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir etkinlik olmuş ve verdiğin faydalı bilgiler için teşekkürler Elifcim. Bilmediğimiz ne çok şey varmış..
    İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  8. Canım,
    en kısa zaman da bir araya gelip bu güzel bilgileri paylaşalım. Eminim milimine kadar aklında tutmuşsundur. Güzel, keyifli ve kaliteli bir gün olmuş. Çok sevindim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  9. Doğrusu harika olmuş:) Ne kadar çok hanım katılmış ve eminim çok önemli bilgiler elde edilmiştir. Sizin adınıza güzel bir gün geçmiş;) sevindim. Pin'terest'e Pinleme konusunda ise çok teşekkür ederim, tabiki olur;) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Ne çok şey öğrenmişsin canımcım. Ne güzel, keşke beraber olabilseydik orada. Bu arada niye arkalara saklandın öyle :) Ama gördüm seni :) Çok çok öpüyorum canımcım. Yazdıklarını aklıma not ettim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)