26 Ekim 2013 Cumartesi

İrmikli hindistan cevizli toplar ( lokum, lokum)


Bu kez yaptım, bir önceki tarifle kıyaslarsam tadı ikisinin de güzel, önceki daha pratik bu biraz daha el oyalayıcı

Malzemeler:

  • 3 bardak ( 200 ml bardaklardan) süt
  • 7 tepeleme kaşık irmik
  • 7 tepeleme kaşık şeker ( ben 5 koydum)
  • 1 paket toz krem şanti
  • vanilya ( ben 2 diş kadar damla sakızı koydum)
  • boooolca hindistan cevizi
  • istenirse fındık, fıstık, ceviz
Yapılışı:
  • süte irmik ve şekeri katıp karıştırarak tencerede pişirmeye başladım.
  • koyulaşmaya başlayınca damla sakızını da katıp , göz göz olana değin pişirdim. 
  • ara ara karştırıp soğumasını bekledim, iyice soğuyunca toz şantiyi katıp karıştırdım.
  • yanıma bir kasede su alıp avuçlarımı ıslatıp küçük toplar yaptım, hindistan cevizine buladım. 
  • ortalarına fıstık batırdım, dolaba dinlenmeye kaldırdım.
Tarif için teşekkürler:)
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın.

24 yorum:

  1. elllerine sağlık canım cok nefis görünüyor canım istedi şimdi hemen yapmaya gidiyorum banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, gelirim, hatta geçen gün geldim ama yorumda bir sorun çıkmıştı.

      Sil
  2. canım ellerine sağlık...ne olmuş..denemek lazım.canım bende beklerım sayfama.senı eklıyorum.takıpcınım..sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor ELif.Daha önce denemiştim benimki olmamıştı,birde senin tarifi deneyeyim.Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazan'cım çok önce unlu bir tarif denemiştim , olmamıştı. Teşekkürler:)

      Sil
  4. Ben öncekini daha çok sevdim inanır mısın? Öncekini denemeyi çok istiyorum, bunlar da adı üstünde lokum oh yeme de yanında yat bu arada lokum çok severim...
    eline sağlık, afiyet olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde'cim ilki daha pratik, hadi kolay gelsin. Teşekkürler

      Sil
  5. Ellerine sağlık elifciğim insanın alıpağzına atası geliyor valla. Afiyetle.

    YanıtlaSil
  6. Bu hafta komşularımı çaya davet edeceğim canım. Bunu mutlaka yapacağım ama önceden sanırım bir denemem gerek...
    Galiba bende tepsiye dökerim, tek tek uğraşmam. Bu konularda tembel olduğumu hatırlatayım :)))
    Öpüyorum canım seni ve bu güzel tarif için teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
  7. Ohh keyifli oturmalarınız olsu. Tembellik demeyelim de pratiklik diyelim, öyle ama...
    Ben teşekkür ediyorum:)

    YanıtlaSil
  8. Oh ellerine sağlık. Çok güzel olmuş mis mis mis.. Bir tane alabilirim değil mi?. Bende deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuslat'cım teşekkürler, sizdeki teknoloji uzanıp almaya elveriyorsa hepsini al. Dene bakalım beğenecek misin? Teşekkürler:)

      Sil
  9. Goruntu harika, tadida eminim oyleydi..afiyetler olmustur coktan:))

    YanıtlaSil
  10. hem pratik hemde çok lezzetli hemde hafif ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  11. Offf çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Yaptım ve çok lezzetli , ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız çok mutlu oldum, sizin de ellerinize sağlık:)

      Sil
  13. Selamlar.krem şanti koymazsak olurmu acaba.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız şantisiz denemedim. Şanti yerine tereyağı ya da labne peyniri olabilir. Sevgiler.

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)