7 Nisan 2013 Pazar

Kıtır çubuklar / galeta / grisini

Adına ne derseniz artık bilemem. Teşekkürler 40fırınekmek :)
Ufak tefek değişiklikler yaptım, beyaz un kullanılmıştı ben tam buğday unu kullandım, dikdörtgen açıp mayalamaya bırakmıştı, ben kapta mayaladım, bir de baharatlarını sonradan kattım.

Malzemeler:
  • 3 bardak tam buğday unu ( 3. bardağı yavaş eklemeli, benim sanırım tam un olduğundan daha az gitti.)
  • 1 silme tatlı kaşığı tuz
  • 1,5 tatlı kaşığı instant maya
  • 1 bardak oda sıcaklığında su
  • 5 kaşık zeytinyağı
  • 1'er tatlı kaşığı dolusu haşhaş, anason, toz kırmızı biber, biberiye
Yapılışı:
  • Un , tuz, maya, su ve zeytinyağı ile yumuşak kolay şekil verilen bir hamur yoğurdum.
  • Ağzını kapatıp ılık sofra bezine sardım, iki katı mayalandı.
  • Mayalanan hamuru yoğurdum, dörde böldüm. 
  • Her bir parçasına biberiye, anason, toz biber , haşhaş tohumu katıp iyice yoğurdum.
  • Tezgahı azıcık yağlayıp hamuru yarım santim kalınlığında dikdörtgen açtım. Bir santimlik şeritler halinde kesip yuvarladım (kurşun kalem kalınlığında)  tepsinin uzunluğuda kesip yağlanmış tepsiye dizdim. 
  • Normalde tepsi mayası için yarım saat beklenir ama acelem vardı beklemedim. 200 derecede ısınmış fırında kızarana kadar pişirdim. 
  • Benimkiler kıtırlaştı ama yumuşak kalırsa çıkarmayın fırında soğusun.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

17 yorum:

  1. süper bi tarif, susamlı da olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, susamlı, çörekotlu, kekikli, kişnişli her çeşit olur.

      Sil
  2. tam çaylık, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Çok severim :)eline sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Çayın yanına çok güzel olur canım. Biraz peynir ve domates de oldu mu...
    Ne yazık ki mayalı olduğu için benim açımdan biraz sıkıntılı ama yiyebilen için çok lezzetli ve iyi bir atıştırmalık bence.
    Ellerine sağlık becerikli terazim:)
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyyfim, kabartma tozuyla denerim, yayınlarım.
      Öptüm tatlı terazim:)

      Sil
  5. akşam atıştırmalık için güzel fikir,ellerine sağılık canım,yeni haftan güzel olsun.

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzeller.Yanında da miss gibi çayla ne güzel olur.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. Canım açarak kesiyorsun herhalde.İncecik rulo çubuklar yapsak, gevrek olmaz mı yoksa...Hiç denemedim,denerim artık.Öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım oklavayla açmıyorum, parmaklarımla bastırıp inceltiyorum. Olur tabi canım, nasıl kolatına gelirse artık.
      Öptüm:)

      Sil
  8. aaa bilmediğim bir lezzet!!!ellerine sağlık....
    selamlar

    YanıtlaSil
  9. Bkz yeni postum lütfen :) Çok öptüm seni.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)