25 Şubat 2013 Pazartesi

Peynirli omlet




Bu omlet   kahvaltıya,  okuldan gelen çocuklara, çat kapı gelenlere her daim uyar.
 Bu malzemeden 4 porsiyon çıkıyor. Yani yumurta başına yarım fincan un, 1 kaşık süt , ister küçük tavada tek kişilik porsiyonlar halinde, ister  büyük tavada sonradan dilimleyerek servis ediyorum.

Malzemeler:

  • 4 yumurta
  • 2 Türk kahvesi fincanı tam un ( isteyen beyaz un kullanır, hatta azıcık mısır unu takviyesi olur)
  • 4 kaşık süt
  • tuz, karabiber, pul biber
  • 1 çay kaşığı limon kabuğu rendesi katıyorum( şart değil, ben seviyorum)
  • 2 kibrit kutusu kadar istenilen bir peynir çeşidi 
  • 2 parmak kadar sucuk ( istenirse)
  • bir avuç dolusu kıyılmış maydanoz, dereotu
  • 2-3 kaşık yağ
  • 1 çay kaşığı dolusu kabartma tozu
  • bazen kaşarlı sucuklu, bazen otlu peynirli yapıyorum.
Yapılışı:
  • yumurtaları ve sütü çırptım.
  • sonra diğer malzemelerle karıştırdım.
  • yağladığım teflon tavaya yaydım, orta ısıda kapağı kapalı altı kızarana değin pişirdim.
  • altı kızarınca o arada üstününde hamursu hali gidiyor zaten, bir spatula yardımıyla çevirip diğer yüzü kızarana kadar pişirdim.
  • sıcakken servis ediyorum.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın.


33 yorum:

  1. eline sağlık..ben omleti çok severim ama ne yazık ki evde benden başka yiyen yok.o yüzden de arada yapabiliyorum..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. manzara harika!!!!:) ben bakınca başlıkta omlet yazmasa peynirli börek ya da peynirli kek sanırdım, eline sağlık canım çok güzel, ben benzerini kek olarak yapıyorum maydanoz, peynirli..ikisinin görünümü tıpatıp aynı ...afiyet bal olsun
    sevgiler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da basitce bir kek sayılır ama daha pratik ve az yağlı,
      sevgiler

      Sil
  3. Mımmm ikisi de nefis görünüyor nefis. Ellerine sağlık canımcım. Şifa olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım.nefis görünüyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis bir görüntü. Kuzularımda bayılır. Kahvaltının vaz geçilmezi.Missss gibi.Yanında da sıcacık bir çay. Daha ne olsun.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demi ama Bülbülüm, daha ne olsun:) teşekkürler

      Sil
  6. Ne güzel bir omlet öyle içerisinde yok yok. Nazarlıkları da çok beğendim. Ellerine emeklerine sağlık Elif'cim..

    YanıtlaSil
  7. OMLET CANDIR CAN:)dEMLİ BİR BARDAK ÇAYLA NASIL YAKIŞIYOR.
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

    YanıtlaSil
  8. bol peynirli omletttt bayılırım pazar kahvaltısında aslında yapabilirim...eşim olmayınca kız ne seviyosa onu yapıyorum...buarada geliyorum cuma günü gelirsen birgül ablaya tanışırız...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bazı siparişlerim var yetiştirebilirsem mutlaka gelmek isterim, sevgiler

      Sil
  9. hmmm,eve döndüğümde bunu yapayım ,ellerine sağılık canım,çok pratik,hele yumurtaya aşık birine süper lezzet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mazes ben de yumurta arsızıyım, hiç bıkmam, teşekkürler

      Sil
  10. eline sağlık tatlık kızım geldi onun için aldım:))

    YanıtlaSil
  11. Börek gibi olmuşlar canım, ellerine sağlık. Omlete un koymuyordum, ince oluyordu, deneyeceğim; bakalım Ela sevecek mi? Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azıcıkda kabartma tozunu unutmayın, Ela dilerim çok sever:)

      Sil
  12. Canım, bir önceki tarife yazdığım yorumda da belirttiğim üzere, uzun bir aradan sonra eve yeni döndük. Çok yorgunuz ve evde yiyecek birşey yok:)
    Sadece yumurta var. Biraz sora kalkıp bu tarifi yapacağım canım:))
    Sonucu sana bildiririm.
    Ellerine sağlık canım Elif'im. Yine çok güzel ve pratik tarifler paylaşmışsın. Özlemişim seni:)
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyyfim komşum olaydın keşke, Allah ne verdiyse yerdik.
      Canım inşallah beğenirsin, sonucu merak ettim. öpüyorum

      Sil
  13. Elif'cim,gerçek omlet derim ben buna.Her şey var içinde.Karadeniz sırrı vermek isterim,bende görümcelerimden öğrenmiştim.Onlarınki gibi bir dene istersen.Yumurta sayısına göre kaşıkla un,su ve nane.Hamsi tuzlama varsa içine hamside atıyorlar.Çok güzel oluyor.Çoçuklar küçükken ben peynir atardim.Onlar hamsiden başka hiç bir şey koymazlar.Ama görümcem demiştiki,unla suyu karıştırdıktan sonra yumurtaları en son kır ve çatalla hafif karıştır ki kıyır kıyır olsun demişti.Tavaya az bir yağ konup hamsi kapağı gibi düz kapakta çeviriyoruz.Benden söylemesi,Laz kayganası da!Bende şimdi çayın yanına seninkini deniyeceğim.Öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siboş'um sen tavsiye edersin de ben denemezmiyim daa:))

      Sana da afiyet olsun, ellerine sağlık, öpüyorum:)

      Sil
  14. Omleti yaptım; Ela severek yedi. Karbonatı unutmak üzereydim ki son anda hatırlatman geldi aklıma. Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet bal olsun Ela'ya...Sevgililer buluştu demek:))

      Sil
  15. Yaşasın omlet. Her öğünde severim Elif'im. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben de Ahum, yaşasın omlet sevenler :)

      Sil
  16. Yarın kahvaltıda mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)