1 Eylül 2012 Cumartesi

21 dakikada şip-şak çilek reçeli

Hoşgeldin Eylül 2012, güzelliklerle gel, güzel anılarla uğurlayalım, ihtiyacım var...
Bu yıl çilek mevsiminde reçel yapamadım, olmadı işte. Küçük kızımın canı çok isteyince bir kilo çilekten zamansız demedim yaptım.

Aslında daha önce yayınlamıştım ama Sevgili Hilal'in tarifini de denemeyi çok istiyordum. Tarife birebir uydum, kıvamlı , çilekleri mayışmamış bir reçel oldu. Buzdolabında 3 yıl saklanabiliyormuş,  hep azar azar yaptığımdan bu süreyi test etmek benim için imkansız .
Malzemeler:

  • 1 kğ çilek
  • 750 gr toz şeker ( çok tatlı sevmediğimizden birebir kullanmadım)
  • 1/3 limon suyu
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı (tepeleme olmasın)
  • Çilekleri yıkayıp bayağı süzdürdüyseniz 4-5 kaşık su, ben kullanmadım.
  • Derin bir tencere
Yapılışı:
  • Çilekleri ayıklayıp yıkadım.
  • Tencereye tencereye tereyağıyla koydum.
  • Yüksek ateşte kevgirle ara ara karıştırıp tam 7 dakika pişirdim, sularını saldı.
  • Şekerini katıp orta ateşte 13  dakika daha pişirdim, limon suyunu katıp bir dakika daha pişirdim. Altını kapattım.
  • Soğuyunca kavanoza koyup buzdolabına kaldırdım.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin , hepimize yarasın:)

7 yorum:

  1. Eliiiiif,
    Kokusu buraya kadar geldi.
    Kızarmış ekmek, tereyağı, veeee çilek reçeli.
    Kötülük ten başka bir şey düşünmeyen insanlara yanında bir de taze çay versek, iyi olurlarmı ki Elif. Dünya ne güzelmiş, çilek reçeli, ekmek çay ne güzelmiş, ben artık iyi bir insan olayım derler mi acaba.
    Tamam tamam biliyorum demezler.
    Neyse hayal kurmuştum zaten ben de.
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Sen, şimdi Karadeniz turunda oraların ekmeğini , tereyağını, çayını ayy gerisini yazamadım ,ağzım sulandı.
    Kötüler düzelir mi ki? Olsun biz bunun hayalini bile seviyoruz değil mi ama...
    Sevgiyle kal emi:)

    YanıtlaSil
  3. ne güzel hayal kurmuş arkadaşımız helede karadenizde evet havası bir başka suyu bir başka Allahın bahşettiği sebze meyvesi bir başka bu arada çilek reçeli harika ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Afiyet şifa olsun canım..Bu tarifi ilk kez gördüm ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Bayılırım Elif'im. Harika görünüyor. Bu arada Eylül iyi ki geldi. Çok öpüyorum güzel yanaklarınadan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Ahu'm, çilek reçelin sevmeyen yoktur herhalde, öptüm canım.

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)