25 Nisan 2012 Çarşamba

Rulo Kurabiye


Çok güzel bir haberle başladım haftaya, çooook mutluyum. Büyük kuzum üniversite son sınıfta ve dün bir haber geldi. Derece ile bitiriyor okulunu:)))
Allahım nasıl bir çığlık attı bu habere anlatamam. Ailecek çok mutlu olduk.

 Biz sadece bir tören olacağını sanıyorduk ve tabi kızım ne giyeceğine karar vermişti. Şimdi telefonla aradı kuzum benim hiç bir zaman savruk olmadı "anne bir etek, bluz gördüm aşık oldum, biliyorum bana hediye almayı düşünüyorsun; bütçemiz yeterse mezuniyet hediyesi olarak alabilir miyim ?" diye sordu.Aslında  pahalı değil ama ahh ülkemdeki pek çok aile gibi benim kuzularım da memur çocuğu zihniyetiyle büyüdü...
Gönlümden sana ne hediyeler almak geçiyor bir bilsen yavrum...
Bu arada üniversiteyi bitiriyor ama okul hayatı bitmeyecek , çünkü yüksek lisansa devam edecek. Canım benim Allah yolunu açık etsin:)
Küçük kuzum törene kot pantolanla gitmek için ablasından izin koparmaya çalışıyordu, dün " amaaan bizimki dereceye girmiş artık kot giymek ayıp olur" diyerek noktayı koydu; ne gam ama:)
Neyse gelelim kurabiyeye, elmalı kurabiye  yapmak için yola çıktım ama elmalarım az gelince hamurun yarıya yakını arttı.Ben de iyi bildiğim bir işi yaptım evdeki malzemelerle uydurdum birşeyler:)
 Hamur Malzemeleri:

  • 125 gr oda sıcaklığında tereyağ
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 yumurta ( şart değil)
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • Aldığınca un
İç malzemeleri:
  • portakal kabuğu rendesi ya da şekerlemesi
  • damla çikolata
  • iri çekilmiş fındık
  • hindistan cevizi rendesi
  • kuru üzüm
Yapılışı:
  • Hamuru yoğurup bir kısmını buradaki gibi elmalı kurabiye yaptım, artanını tezgahta dikdörtgen açıp, iç malzemelerini serpiştirdim, rulo yaptım.
  • Buzdolabında 15 dakika kadar dinlendirip, bir parmaktan ince dilimler kestim.
  • yağlanmış tepsiye dizip, 170 derecede ısıttığım fırında çok kızartmadan pişirdim.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

30 yorum:

  1. Nekadar güzel..inş o mutlulukları bende kızım için yaşarım.Canı gönülden tebrik ediyorum kızını :))
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem çok teşekkür ederim, inşallah canım:)

      Sil
  2. başarıları daim olsun inşallah.
    kurabiyeler nefis görünüyor eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. Canım benim kızını kutluyorum.Anne ve baba için mutluluğunuzu anlıyorum,en güzel gurur duyulacak nadir haberlerdir bunlar.Başarılı öğrencileri duydukça bende çok seviniyorum.Hoşça kal.

    YanıtlaSil
  4. Elifciğim Allah daha nice güzel başalarını nasip etsin kuzularının. İnşallah biz de görürüz o günleri. senin adına çok sevindim ve böyle düşünceli çocuklar yetiştirdiğin için kendinle gurur duymalısın canım. kurabiyen de nefis her zamanki gibi eline sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım teşekkür ederim, inşallah tüm emek verenler iyi yerlere gelsin inşallah...

      Sil
  5. Canım Elif'im, kızlarınla ne kadar gurur duysan az.. Ne güzel yetiştirmişsin. İyi ki senin gibi bir anneleri var. Çok çok mutlu oldum büyük kuzunun başarısına. Canı gönülden tebrik ediyorum. Aferin ona. Hep iyi günlerini görün inşallah ikisinin de.. Öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahum çok teşekkür ederim, amin canım , senin kuzun için de diliyorum.

      Sil
  6. Hayırlı olsun eminim ki çok büyük bir mutluluktur. Allah'ım bana da o günleri gösterir inşallah. Kurabiyeler de çok güzel görünüyor ellerinize sağlık:)) bana da beklerim

    YanıtlaSil
  7. cok guzel olmus nefıs gorunyorlar ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Tebrikler.Nice Başarılı ve Mutlu yıllar diliyorum....

    YanıtlaSil
  9. Tebrik ederim, dilerim hep böyle mutluluk haberleri alın. Bütün kuzularımızın yolları açık olsun.

    YanıtlaSil
  10. kızın için, senin için çok mutlu oldum... böyle güzel haberlerde insanın motivasyonunu arttırıyor.. tebrik ederim.. kurabiye içinde ellerine sağlık.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. çok güzel bir haber ne mutlu sana....dediğin doğru hem iki çocuk okutmak hemde istedikleri sağlamak bu yaşadığımız şartlarda çok zor ikinci çocuğu düşünemiyorum...bir çocuk bile kimi zaman masraf yüzünden ağır geliyor.rulo kurabiye değişik olmuş eline sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. size yaşattığı gurur için evladınızı yürekten kutluyorum... inşallah başarıları daimi olur.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. bir anne için en büyük mutluluk olsa gerek senin adına sevindim canım mutluluğunuz daim olsun sevgiler:)

    YanıtlaSil
  14. Ah Elifcim ne kadar güzel bir haber bu. Allah başarılarını daim etsin. Bizim evlatlarımıza da nasip etsin. Allah utandırmasın. Kurabiyede lezzetli görünüyor ellerine sağlık. Ama ne yalan söyleyeyim kuzucuğunun haberi bende kurabiyeyi bastırdı. Sağlıkla kal.

    YanıtlaSil
  15. Canım,
    nasıl guru duydum. Nasıl mutlu oldum. Kutluyorum. Verilen emeklerin boşa gitmediğine ne güzel bir örnek oldu. Daha nice başarılara inşAllah.
    Bizim çocuklarımızı dediğin gibi memur zihniyetiyle büyüdüler ve her şeyin kıymetini biliyorlar. Biraz üzücü gibi olsada sonuçta onlar kazandı. Mütevazi ve ne istediklerini bilen çocuklar oldular çok şükür.
    Ellerine sağlık. Kurabiyen çok güzel görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  16. Canımcım, yüzümde gülümseme ile okudum yazını. Çok çok tebrik ederim tatlı kuzucuğu. (Gerçi artık koca kızlar ama bize göre hala kuzular) İnşaallah nice başarılarını paylaşırsın her ikisininde.
    Seni bu yüzden çok seviyorum, kafalarımız aynı. Canım arkadaşım, kurabiyen de enfes olmuş, mis gibi kokmuştur bütün ev. Ellerine sağlık canımcım. Hepinize afiyet bal şeker olsun. Çok çok öptüm. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Allah başarılarının devamını nasip etsin Tebrikler kuzucuğuna..
    Kurabiyeler nefiss görünüyorlar..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  18. Ne büyük mutluluk.
    İnşallah Allah bize de nasip eder. Ben üniveristeyi kazansa ve bitirse razıyım zaten :))
    Ellerine sağlık bu arada
    İyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  19. Çok sevindim, ne kadar şanslısınız böyle evlatlarınız olduğu için...
    Allah herkese nsaip etsin...

    Kurabiye de çok güzel gözüküyor.

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor;)
    paylaşımların bol bol olsun inşallah
    sevgiler;)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)