16 Ocak 2012 Pazartesi

SARAY HELVASI


Bu tarifi en çok büyük kızım için yaptım, kendisi helvaseverler cemiyeti kurulsa başkan olur; ya da derslerden vakti kalsa kendisi kuracak. Pişmaniye ile un helvası arası bir tat, inanmazsanız deneyin:)

Malzemeler:
  • 5 su bardağı un
  • 250 gr teryağı
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri ( bize fazla geldi)
  • 1 su bardağı ince çekilmiş fındık ( ceviz, fıstık, badem)
  • 2 tatlı kaşığı kakao ya da Türk kahvesi ( ben kakao kullandım, böyleliklefazla gelen şekerin tadını bastırdım ama ikisinide kullanmayabilirsiniz)
  • 1 paket vanilya
  • 1 çimdik tuz
Yapılışı:
  • Ben yarım ölçü yaptım. Unu tencerede kısık ateşte kokusu çıkana değin kavurdum, çok sararmasın.
  • Altını kapatıp tereyağını koydum, 10 dakika kadar bekledim. 
  • Şekeri, fındığı, kakaoyu, tuzu, vanilyayı katıp yoğurdum. Kakao kattığım için biraz esmer oldu.Borcam tepsiye yaydım, iyice bastırdım.
  • Kare dilimler halinde kestim, yalaaan unutup soğuyunca kestim, tabi biraz dağıldı.
  • Soğuyunca servise hazır.
 Tarif için annemin eli'ne teşekkürler :)
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

18 yorum:

  1. Eliiff, bu senin kızlar bana benziyor hakikaten. Ben de bayılırım helvaya :) Kesin yapacağım bunu. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Babam için deneyeceğim, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Vavvvv hemen denemeliyim. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık canımcım. Şeker kızlarına da size de afiyet bal şeker olsun.
    (En sonunda kar yağmaya başladı buraya da. Şu an pencereden damlara bakıyorum, kar kapladı üstlerini. Tabi ne kadar sürer bilmem, ama bu kadarı bile çok güzel görünüyor. Seninle paylaşmak istedim canımcım bunu.)
    Çok çok öptüm, kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ahu'cum büyük kızım sever, küçük ııhh. Yap canım umarım seversin:)

    Aysema bakalım beğenecek misiniz?

    Canımcımm, kaar sevincini benimle paylaşmandan çok mutlu oldum. Huzur mutluluk yağsın hanene:)

    YanıtlaSil
  5. Elif'cim benimde eşim o kadar çok seviyor ki her gece bir parça mutlaka yemek istiyor. Tarifini bulduğuma sevindim. Ellerine sağlık, kızına da afiyetler olsun. İyi haftalar canım..

    YanıtlaSil
  6. elifcim sağ ol paylaşımın için ben bu helvayı daha önce hiç denemedim ama çok leziz gibi geldi bana. ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Elifciğim fena kilo yapar bu, yıllar önce yapmıştım ama kakaolusunu denemedim.Seninkini görünce canım çekti, büyük oğlumla biz evde tatlı bırakmıyoruz zaten.Neyse size afiyet olsun arkadaşım..

    YanıtlaSil
  8. Bizim evdeki küçük tatlıcıyada yapacağım bunu.Eminim beğenir.

    YanıtlaSil
  9. Biz çocuklarımla aynı kızın gibiyiz,helvacanlarıma bunu yapacağım, tşk..

    YanıtlaSil
  10. ay ben bu helvayı çok severim
    bir dilim yok yok 2 dilim aldım gidiyorum
    ellerine sağlık
    anneme söylesem de yapsa da yesek
    hazır yemek daha lezzetli olur

    YanıtlaSil
  11. Nilgün, her eve bir helvacı lazım demek ki:)

    Tombul Tarifler, lezzetli yaa;

    Nazan hemde nasıl kilo yapar;

    Elif, afiyet olsun küçük tatlıcıya;

    Reyhane, "helvacan" tuttum bu ismi;

    Mavianne, gel ben yapayım.

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık bende hiç denemedim eminim tadı güzeldir tarif için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  13. Merhaba canım Ellerine sağlık tarifini aldım akşam için hemen denemeye gidiyorum. Sevgiler...Mihriban...

    YanıtlaSil
  14. Harikasın Elifcim,kaydettim eline sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Balıktan sonra yenecek güzel bir lezzet olmuş ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık, geçen bende yaptım yayınlamıştım, çok sevdiğim bir helva çeşitidir,ellerin dert görmesin sevgilerrrrr...

    YanıtlaSil
  17. Çok severim ,tarifte var yapmak lazım şimdi...Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık canım.Helvayı çok severim :)Bu arada bloğunu takibe aldım.Banada beklerim :)İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)