30 Ocak 2012 Pazartesi

SAKSILARA KILIF ÖRMÜŞTÜM


Bu yazıyı yazarken olumlu cümleler kurmak için çaba sarfediyorum. Her sabah erkenden menekşelerimin başına gider günaydın der, konuşurum onlarla...onlarda benimle konuşur.

Bu sabah gittiğimde ne göreyim salonumun tavanı akıyor, ne yapacağımı bilemedim . Eşim il dışındaydı onu aradım , adamcağızında canını sıktım. Apartman görevlisi ve yönetici geldiler baktılar, çatı aralığına çıktılar ama nafile şu saat oldu halen akıyor.
Evimizi banka kredisiyle aldığımızdan sigortalı, yarın eksper gelecek ama karda kışta nasıl tamir olacak bilmiyorum.
Aslında hiç üst kat istemiyordum , ikinci el ev istemiyordum, işte senelerdir onun bunun banyosunu  mutfağını temizledim kendi evim yeni olsun istiyordum. Fayansları pencereleri gıcır gıcır olsun istiyordum. Bu eve bakmaya girdiğimizde çok tuhaf duygular yaşadım. İçim açıldı boş ve kirli evden miss kokular geldi burnuma...Eşim de bende bütün isteklerimizi unuttuk, adeta basiretimiz bağlandı, tapu dairesinde bulduk kendimizi.
Oturduk oturalı bazı arızalar yaşadık ,kar  yağmur yağınca akar mı kokar mı düşünmeden edemiyorm. Tuvaletim, banyom eski , bazen huzursuz oluyorum ama düşünün yatak odalarımızda bile perde çekmiyorum, tül perde kullanmıyorum, orman manzarasını doya doya seyrediyorum . Sabah gözümü açar açmaz gökyüzünü görüyorum. İnsanlarını seviyorum. Durak hemen evin önünde , otobüse , dolmuşa çok yürümüyoruz, bu kızlarım için bir nimet. Bakkala gider gibi ormana yürüyüşe gidebiliyoruz.
Ya da satıp başka ev alacağız . Yarın eşim gelsin bir karara bağlarız mecbur.
Gün boyu halim kızlarımı çok üzdü, onların üzülmesi beni daha çok üzüyor. Kızlarım anne insanların başlarında çatıları yok , ev sigortalı diye teselli ediyorlar. Acaba bu olumsuzlukları düşüne düşüne çağırıyor muyum nedir?
Artık gidip tavandan damlayan damlalarla konuşuyorum. Siz kar suyusunuz , doğaya karışın, çiçek olun, çimen olun, börtüye böcüğe faydalı olun , döngünün parçası olun, böylelikle hep var olursunuz, yeriniz dışarıda diyorum... Hepimiz atomlardan protonlardan oluşmuyor mu, anlaşırız inşallah...Delirmedim  aklım başımda...
Bari biraz da güzellikleri paylaşayım. Mekşelerimin saksılarına salonumun renklerine uygun kılıflar örmüştüm. Hem de kızların eski bluzlarını söktüm.Saksı olarakta peynir tenekelerini değerlendirdim. Üstelik bunlar sadece ikisi, bu sorunlar düzelince bütün menevişlerim cıvıl cıvıl çiçeklenince hepsini paylaşırım.
Her cefanın, bir sefası olmalı, ben artık evcağazımın sefasını sürmek istiyorum.

20 yorum:

  1. Öncelikle menekşelerden söz edeyim; harikalar. Sevgi ile bakıldıkları belli. Saksı giysileri de çok şirin:)

    Evinizle ilgili sorunları çok büyütmeyin.Hepsine çare bulunur. Güzel manzaralı ormana yakın bir ev büyük nimet. Biz burada beton yığınlarından başka bir şey görmüyoruz. Azıcık da deniz manzaramız vardı, sonradan yapılan binalar yüzünden çok azaldı. Güle güle ve sağlıkla oturun. Umarım en kısa zamanda gerekli onarım yapılır.

    YanıtlaSil
  2. Canım benim bozma moralini.Her güzellik bir arada olmuyor.Bak evinin avantajlı yönleride var.Düzelmiyecek sorun değil bunlar.Hemen satmayı düşünmeyin.Ayrıca birbirinizin moralinide bozmayın.Her şey en kısa zamanda yoluna girer inşallah.Saksı kılıfları bende örmek istiyorum.Çok güzel olmuş eline sağlık.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun. Her şeyin bir çaresi var. Gerekli yalıtımı ve onarımı yaptırdıktan sonra inşallah sadece sefasını sürersiniz.
    Saksı kılıfları da çok hoş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Menekşelere bayıldım Elif.Benimde pencere önünde en az 8 saksı menekşem var ama henüz böyle açamadılar.Kılıfları ise çok güzel bir işçilikle örülmüş, çok beğendim..

    Ev meselesine gelince Eryaman'da sıkılıp, burayı ne kadar severek aldığınızı anlatmıştın Elifciğim.Sizde daha ileride otursakta bende buralara gelince çok hak verdim sana.Bozkır Ankara'da en güzel doğa bu kısımlarda.Çatı akması büyük sıkıntı ama her şey gibi çözülür.Düşünsene Eryamanda benim banyom ve tuvaletim akmıştı.İyi yönünden düşünürsen akan kar suyu.Eskiliğe gelince oturduğum lojman üst kat ve çok eski.Ama inan manzarası bize her şeyi unutturuyor.Bence böyle güzel bir evden hemen vazgeçme.Hepsi zamanla yenilenir.Kendini çok sıkmamaya çalış canım...

    YanıtlaSil
  5. Geçmiş olsun, zor bir durum, ama beterin beteri var diye avunuyoruz işte. Herkes iyi durumda olsun tek istediğimiz bu. Bazıları saltanat sürecek diye insanlarımız kışta kıyamette çadırlarda yaşıyor. Yanıyor ya da donuyor. Onlara bakıp şükrediyoruz. Utanması gerekenler hayal aleminde toplumu uyutmaya, uyuşturmaya çalışıyor.
    Menekşeler de elbiseleri de çok güzel.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Evet, menekşeler çok güzel, tavanın akması ise gerçekten kışın ortasında sorun ama üzülmeyin bunu da halledersiniz eminim.

    YanıtlaSil
  7. Elifciğim menekşelerin ve kılıfları çok güzel emeğine sağlık arkadaım.

    YanıtlaSil
  8. Elifciğim başına gelen olumsuz şeyler içinde o güzel yüreğini sıkma .Her şey yerine gelir sen üzüntünle kalırsın Her şeyin başı sağlık olsun arkadaşım

    YanıtlaSil
  9. Begonvilli Ev,
    Gönül çelen,
    Okuyan,
    Nazan,
    Aysema,
    Fadiş,
    Gülo,
    Çok ama çok teşekkür ederim, iyi ki varsınız, beni mutlu ettiniz.
    Bu gün daha iyiyim, daha mantıklı düşünüyorum.
    Van'daki halkımızı düşünüyorum, tepelerinde akacak damları yok, evsizler öyle...
    Sizleri çok seviyorum:)

    YanıtlaSil
  10. Ah Elif'im yaa! Şimdi gördüm. Bozmuşsun azcık moralini. Ama yorumlarda da daha iyi olduğunu okudum. Tabi iyi ol canım benim. Allah sağlık versin, halledilir hepsi. İşi gücü çok takmamak lazım. Allah evinde ailenle birlikte iç huzuruyla, mutlulukla oturmayı nasip etsin. Çok öpüyorum seni. Menekşelerin pek güzel :)

    YanıtlaSil
  11. >Ne kadar dert etmiyoruz desekte ev insanın kabuğu kadının özellikle..5 yıldır üst komşunun banyo ve tuvaletten sızan karartılarla süsledim tavanımı o kadar çok söyledim ki ben bile sıkıldım dile getirmekten.sizin sorununuz yine sizinle ilgili isterseniz yaparsınız istemezseniz ileriye atarsınız.bizimki yapmak istemiyor umrunda bile değil..sizede bizede kolay gelsin.menekşeler süper açmış benimkiler hala açmadı :(( k.i.b

    YanıtlaSil
  12. Canım,
    öncelikle severim ben o güzel menekşelere harika kılıflar ören arkadaşımı.
    Ellerine ve emeğine sağlık.
    Tatlım, aynen bende senin gibi ev almadan önce asla üst kat olmayacak dedim senin saydığın nedenlerden dolayı. Ama gel gör ki en üst katı satın aldık.Aynı şartlarda. Taşınır taşınmaz 4 daireden sadece bizim ki o çok yağmurlarda akıttı. Ama hiç bir şey beni mutsuz etmeye yetmedi. Her şey insanalar için. Senin gibi neşeli ve umutlubir kadını bunlar yıkar mı ? Üstelik ne güzel artıların var. Bunları aşarsın. Sevdiceğin yanında yokta bence olaylar gözüne o nedenle bu kadar büyüdü. Evet ben her şeyi kendimizin çağırdığına inanıyorum. iyiyi de, kötüyü de. Eminim ki eşin gelince başka bir pencereden bakacaksın. Bu üzüntün içinde pişman olacaksın. Hadi kuzum benim tanıdığım Elif ol. Noksanlar, sıkıntılar senden korksun. Gülümseyen o güzel yüzünü ve o neşe dolu sesini geri istiyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. Canımcım, o ev seni ilk gördüğünde bu kadar etkilediğine göre bunda bir hayır vardır bence. Çünkü ben hep ilk görüşteki duygulara inanırım. Ne güzel işte, sen de o kadar sevmişsin ki kusurlarını görmemişsin. Nasılsa kusurlar bir şekilde düzelir. Sen keyfini çatmaya bak bence. Herkese nasip olmaz, bir tarafında durak bir tarafında orman. Mis gibi ağaç kokusunu içine çeke çeke, sıcacık çayını al eline, geç pencerenin önüne o nefis manzarayı seyret lütfen benim için. İnşaallah herşey o güzel gönlündeki gibi olur.
    Kılıflara da bayıldım bu arada. Pembişi benim için giydir menekşelerine :) Çok çok öptüm hamaratım. Ellerine sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  14. Geçmiş olsun sevgili Elif. Hepsi bir arada olmuyor işte. Ama sabah orman manzarasına uyanmak bana çoook keyifli geldi. Ben de senin gibi yapar hiçbir şeye bakmadan alırdım o evi. Sorunlarının hepsi çözülür, hiç üzülme. Evinde güle güle otur, tadını çıkar bence. O güzel menekşelerinin yanında, ormana bakarak bir fincan kahve içmek nasıl keyifli olur kimbilir:))
    Saksı kılıflarına bayıldım. Çok yaratıcı ve çok şık olmuşlar, ellerine, emeğine sağlık olsun...
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  15. Elif'cim bu kadar sıkılacak bişi yok. Yağmur suyu bu, apartman yöneticisi ile konuşup çatıyı tamir ettirirsiniz. Evin içini de imkanlarınız elverdiği zaman yenilersiniz. Allah hastalık ve ölüm kederi vermesin. Bu gün İzmir'e durmadan kar yağıyor ben de camdan bahçeyi seyrediyorum. Otobüsler yollarda kaldı, İzmir Ankara gibi kara hazırlıklı değil. Üzme canını öptüm seni..

    YanıtlaSil
  16. Ahu,
    ss,
    Birgül,
    Çok teşekkür ederim bana nasıl destek olduğunuzu bilemezsiniz.

    YanıtlaSil
  17. Canımcımm,
    Aslı,
    Nilgün,
    Çok teşekkür ederim, haklısınız. Eşim de dün geldi artık daha iyiyim, hepimize Allah mutluluk, huzur, sağlık, bereket versin.

    YanıtlaSil
  18. malesef evde çiçek besleyemiyorum seninkiler çok güzeller maşallah.ama yazın çiftlikte renk renk çiçeklerimiz var bizi idare ediyor gözümüz çiçek görüyor neyseki.

    YanıtlaSil
  19. Ohooo benimki yıllardır akıyor Elifcim ve çözüm bulamadık yönetim çatıyı yaptık diyor ama gene akıyor gene akıyor.Sağlığımız yerinde olsun ne yapalım dertler böyle olsun.

    YanıtlaSil
  20. Elifciğim eline, emeğine sağlık çok güzel olmuşlar. Sevgilerimle

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)