9 Ocak 2012 Pazartesi

EKŞİ MAYALI EKMEK YAPTIM, YAPIYORUM, YAPACAĞIM


En son ne zaman ekmek aldım hatırlamıyorum. Yaptım, yapıyorum, yapacağım...İşte durum böyle
Uzun zamandır bu tarife takıldım , yeni tariflere göz kırpıyorum. Daha iyi pişirme teknikleri konusunda bilgiler edindim ancak fırınımın ve diğer malzemelerimin el verdiğince kendime uyarlayıp yapıyorum.

Ön mayalama malzemeleri:
  • 2 bardak tam un ( hangisini isterseniz)
  • 2 bardak içme suyu
  • 1 bardak civelek ( ekşi maya)
Esas mayalama malzemeleri:
  • 5,5- 6 bardak un
  • 1 bardak içme suyu
  • 1 yemek kaşığı tuz
Yapılışı:
  • Ön maya malzemelerini akşam yatmadan evvel bir güzel karıştırıyorum. Tahta kaşık ve cam kase kullanıyorum.
  • Sabah kabaran karışımı karıştırıp içinden 1 bardak alıp civeleğin kavanozuna koyuyorum. Kavanozu buzdolabına kaldırıyorum.
  • Kalan malzemelerle hamur yoğuruyorum. Ele yapışan ama özlü, toparlanmaya başlayan bir hamur oluyor.
  • Ağzını kapatıp mayalanmaya bırakıyorum.
  • Hamur iki katı büyüklüğüne gelince tekrar yoğuruyorum. Bu aşamada şeklinin nasıl olmasını istiyorsam biraz un yardımıyla şekle sokuyorum. Azıcık yağlayıp un serptiğim tepsiye koyup üzerine un serpip, bez seriyorum  bir saat daha mayalandırıyorum.yine iki katı büyüklüğe ulaşıyor.



  • Tepsi mayası gelince üzerine derin çizikler atıyorum, su sürüyorum.230 derecede ısıttığı fırına koyuyorum. Fırına önceden küçük bir kapla su koyuyorum.
  • Daha tam pişmeden derecesini  biraz  düşürüyorum.
  • Pişince fırının ızgara telinde iyice soğutuyorum.
Ayşe Yaman'a teşekkürler.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)



25 yorum:

  1. elifciğim harikalar yapmışsın. ellerin dert görmesin sevgiler

    YanıtlaSil
  2. OHHH MİSSS MİSSS...
    :)
    ellerine sağlık canım...
    bir dilimcik aldım sıcak sıcak...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık çok heveslendim bende

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık, en iyisini yapıyorsun.Bu arada civelek nedir ki?

    YanıtlaSil
  5. Reyhane, civelek benim önceden ürettiğim ekşi mayam:)

    YanıtlaSil
  6. Ekmeklere bayıldımmmm,evde ekmek yapmayı bende çok sevıyorum ama her gün yapamıyorum.Buradan okuduğum bu tarifi bende denıyecegım ellerıne saglık.

    YanıtlaSil
  7. ekmekler çoook güzel olmuş ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  8. Elifcim sen resmen ekmek yapmışsın ama çok emekli bir işe benziyor acaba ekmek yapma makinası mı alsan?

    YanıtlaSil
  9. Ama bunlar fazla güzel olmuş, bende yapacağım...

    YanıtlaSil
  10. Yine bugün aklima düstü,mutlaka bu hafta baslamaliyim dedim kendi kendi kendime,ekemk pisirme yöntemleri cok faydali,mutlaka ögrenmeli insan,ben bu ekmeklere bayildim,ellerine kollarina saglik,afiyetle neseyle tüüketin insallah bir ömür boyu...

    YanıtlaSil
  11. Selam, ekmekleriniz cok lezzetli görünüyor, ellerinize saglik, ben tarifi pek anliyamadim biraz aciklama yapabilirmisiniz acaba simdiden tesekkürler

    YanıtlaSil
  12. Şimdi bu güzelden bir dilim olacak, üstüne tereyağ ve reçel, bir de yanına sıcacık çay. Ohhhh mis gibi vallahi. Ellerine sağlık canımcım. En sonunda sana kursa geleceğim dayanamayıp :) Kocaman sevgilerimi yolluyorum güzel yüreklim. Öptümmmm.

    YanıtlaSil
  13. Canım,
    ellerine sağlık. Muhteşem görünüyor. Yukarıdakilerin şekillerine bittim. Bende böyle güzel yapabilsem elbette hazır almam. Ne güzel tertemiz ve miss gibi. Evdekiler yaşadı.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Gül, hoşgeldin.
    Tarifte tam olarak nereyi anlamadığını belirtirsen ona göre açıklama yapayım. Ya da şöyle söyleyim aklına takılan tüm soruları çekinmeden sor, ben hepsini cevaplarım.

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık canım harika gözüküyor ekmeklerin mislerrr gibi bereketli olsun.bizde dün anacığımla ev ekmeği yaptık hatta birazda fazla kızarttık üstünü :))bende bloğumda paylaştım az önce inş bende bundan sonra sık sık yapıcam ,sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. bayılırım misss kokulu ev ekmeğine
    süper görünüyor
    tariflerini deniyeceğim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. civelek mayayı nasıl yapıyorsunuz anlatabilirmisiniz teşekkürler nurten

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Adsız hoşgeldin.
    Ekşi maya yapılışını ve püf noktalarını bu verdiğim linkte anlattım, umarım yardımcı olabilirim.

    http://elifinterazisi.blogspot.com/search/label/Ek%C5%9Fi%20Maya

    Bu linki kopyala yapıştır yapmak istemezsen yan tarafta "şimdilik bu kadar" başlığı altında ekşi maya bölümüne tıklarsan aradığını bulursun.

    YanıtlaSil
  19. Harikasın, arada bir ben de yapıyorum, kendi yaptığının tadı bir başka, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  20. Selam, ön maya malzemelerini aksamdan hazirladiginizi söylemissiniz malzemelerin icinde 1 bardak eksi maya bulunuyor bu mayayi ekmegi ilk defa yaptigimizda nasil elde ediyoruz orayi anliyamadim ilginiz icin simdiden tesekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Gül;
    Ekşi maya yapımını, dikkat edilmesi gereken konuları yan tarafta "şimdilik bu kadar" başlığı altında "ekşi maya" bölümü var oraya tıklarsan bulursun canım.
    Linki:

    http://elifinterazisi.blogspot.com/search/label/Ek%C5%9Fi%20Maya

    Kafana takılan bir yer olursa çekinmeden sorabilirsin, kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  22. Slm hayirli cumalar eksi mayayi tarif ettiginiz gibi hazirladim kokulu hafif kabarcikli bir hale geldi dun aksam ön mayayida hazirladim ama hamurum pek kabarmamisti, esas mayalamayi yapip yapmamakta tedirgin oldum kabarmiyacagindan korktum bilgilendirirseniz memnun olurum tesekkürler

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Gül,
    Ön maya çok fazla kabarmıyor yani iki katına falan çıkmıyor. Küçük küçük bol kabarcıklı karıştırdığım tahta kaşığa yapışan bir şekilde oluyor. Senin yerinde olsam çekinmeden esas mayalamayı yaparım. Yanlız hazır mayalarla mayalanan hamurdan çok daha uzun zamanda mayalanıyor, endişe etme.
    Kolay gelsin, bereketli olsun. Sonucu bana da yazarsan sevinirim, soracağın bir şey varsa sorabilirsin:)

    YanıtlaSil
  24. eline sağlık,ben de evde ekmek yapıyorum:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)