23 Ocak 2012 Pazartesi

AY ÇÖREĞİ



Tarifi vermeden önce bir  tavsiyem var.  Ay çöreğini seviyorsanız lütfen tanıdığınız , güvendiğiniz bir pastaneden alın. Çünkü hileye hurdaya çok müsait bir tarif.  Satılmayan bayatlayan kek, kurabiye, bisküvi, ekmek kırıkları, keklerin tepsi kazıntıları hepsi kullanılabilir.
Ay çöreğinin hamuruna mahlep katılabilir ama iç malzemesine kesinlikle yeni bahar , tarçın , kakao katılmalı. Hamurunun ince olanı içinin fazla olanı benim sevdiğim halidir.



Malzemeler:
  • 100 gr oda ısısında tereyağı
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı ılık süt
  • 3 kaşık toz şeker
  • yarım paket maya
  • yarım çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı mahlep
  • 3-3,5 bardak un
İç malzemeleri:
  • 3 bardak kadar iyice ufalanmış kek kurabiye, bisküvi
  • yarım bardak şeker ( kullandığım keklerin, kurabiyelerin şekerine göre ayarlıyorum)
  • 2 kaşık kakao ( kullandığım keklerin,kurabiyelerin kakaosuna göre artırıp azaltabiliyorum)
  • 1 tatlı kaşığı tarçın ( kullandığım kekler tarçınlıysa azaltıyorum)
  • çikolata parçaları
  • 1 çay bardağı üzüm
  • 1çay kaşığı yenibahar
  • ıslatmak için yarım bardak süt (iç için kurabiyeyi fazla kullanırsam ıslatma sütünü artırabiliyorum.)
  • 1 yumurta akı
  • 1 bardağa yakın ceviz ya da fındık
  • şeker yerine reçelde olur
Üzeri için:
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 kaşık toz şeker
Yapılışı:
  • Önce iç malzemesini hazırladım. Kekleri ( ne kullanıyorsam) iyice ufaladım. Sütü ısıtıp şekeri erittim , tüm iç malzemeleriyle karıştırıp toparlanabilir bir hale getirdim.
  • Hamur için hızlı maya kullanmıyorsam mayayı ılk sütte 10 dakika kabartıyorum. Diğer hamur malzemeleriyle karıştırıp iyice yoğuruyorum. Sert olmamalı şekillendirirken biraz un desteği alıyorum.
  • hamuru ceviz büyüklüğünde toplara bölüp dolapta 10 dakika dinlendiriyorum.
  • İçi köfte gibi parçalara ayırıp oval şekillendiriyorum.
  • hamurun bir kısmını dolaptan çıkartıp inceltip oval yapıyorum, aynı genişlikte iç malzemesini koyup iki ucunu üstüste katlayıp ay şekli veriyorum. Dolaptaki kalan hamurları da şekillendirip yağlı tepsiye diziyorum. 
  • Üzerine şeker ve yumurta sarısı karışımı sürüp 170 derecede kızarana değin pişiriyorum.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

21 yorum:

  1. Çok sevdiğim bir kurabiyedir. Harika görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Elifciğim harikasın, çok severim ay çöreğini.Ama dediğin gibi her yerden alınmıyor.Yapabileceğimi hiç düşünmemiştim.Tarifini görünce çok sevindim, eh!' yaparım ben bunu...

    YanıtlaSil
  3. canım bloguna uğramıyalı uzun zaman olmuş.ay çöreğini daha önce hiç yapmadım.ama pastahanelerde görmüştüm.kırıntılar konusunda çok haklısın,hazır alırken güvenilir bir pastahane bulmak çok zor olmaya başladı artık.herşeyin hilesini yapıyorlar .ben ev yapımını tercih ederim.çöreklerin harika görünüyor.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Bayılırım, çok severim ve canım nasıl çekti :) Aşkolsun, olmaz ki böyle. Hemen kalkıp yapasım geldi ama malzemem yetersiz :( O yüzden hemen sana geliyorum :) Ellerine sağlık canımcım, afiyet bal şeker olsun. Çok çok öptüm, kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Of of çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık. Denemek lazım

    YanıtlaSil
  6. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. oovv bol malzemeli harika bişey bu, nefis, bayıldım.... ellerine sağlık.

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  8. çok güzel bir paylaşım olmuş elifim. emeğine sağlık sevgiler canım

    YanıtlaSil
  9. yada en doğrusu senin tarifini alıp yapmaktır..
    eline sağlık elif.


    çocukluğumun en sevdiceğidir ...
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  10. Bayılırım bayılırım. Ellerine sağlık. Tamam iyi ki söyledin, güvendiğim pastaneden alacağım. Ya da en iyisi senin tarifini yapmak :)

    YanıtlaSil
  11. Selamlar, rahatsızlıklarımdan dolayı epeydir gelemdim sizlere. Ziyaretlerin ve yorumların için çok teşekkürler.
    Bu arada sayfamda 14 şubat için çeklişim var, senide beklerm, sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  12. Epeydir ben bu tarifi ariyordum
    Harika tarif yazmisiniz , il firsata yapicma ben bunu.
    Ama icine ilaki kekkurabiyemi lazim, hani ici icinde hamur yopsal olmuyormu
    Sevgiler
    Sefa

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. ay çöreğini çok severim, nefis....ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Lezzet sefası, canım evet bu tarif için kek , kurabiye, bisküvi kırıkları gerekiyor.
    Hamurunu kendin yaparsan rulo kurabiye olur herhalde. Buradaki esas amaç sanırım artanları değerlendirme fikrinden çıkmış.

    YanıtlaSil
  16. Elifcim sana katılıyorum,bir tanıdığım yıllar önce söylemişti asla pastaneden ayçöreği yeme diye :) o gün bu gündür hiç almadım,zaten pastaneye haftada bir simit almaya giderim :) yoksa işim olmaz.
    Ay çöreklerin süper görünüyor canım,ellerine emeğine sağlık.Nescafe min yanına bir tane alıp kaçıyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Elifciğim çayı koy geliyorum ellerine sağlık nefis görünüyorlar

    YanıtlaSil
  18. elinize sağlık, hemen yapılacaklar listesine ekliyorum
    www.jusinbello.com

    YanıtlaSil
  19. Daha önce yazmıştım, denedim süper ama kalorileri size yolluyorum.

    YanıtlaSil
  20. merhaba,ne severim ayçöreğini,ne de güzel anlatmışsın,eline sağlık.
    iyi ki buldum seni:)takipteyim.
    çok sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)