29 Aralık 2011 Perşembe

BAZLAMA VE TOST



Bu kez bazlamayı benim Civelek ile mayaladım. Sonra kuzum okuldan gelince tost yaptım.

Malzemeler:
  • 2,5 bardak tam un
  • 1 bardak ekşi maya (Civelek)
  • 3/4 tatlı kaşığı tuz
  • yarım bardak içme suyu
Yapılışı:
  • Civelek ve yarım bardak unu karıştırıp 2 saat ön mayalama yaptım.
  • Bu köpük mayanın içine 2 bardak un, tuz ve su katıp 10 dakika yoğurdum. ele yapışan bir hamur oluyor.Tekrar mayalamaya bıraktım , iki katı büyüklüğe ulaşınca BURADA ki yolu izledim. 
  • Ertesi gün açtım arasını, koydum tost makinasına, 1 sıra kaşar, 1 sıra domates, 1 sıra yeşi biber, 1 sıra kornişon turşu, 1 sıra sucuk, azıcık zeytin parçaları, kekik, serpip ikinci sıra kaşar vee ekmeği kapadım. Biz yağsız seviyoruz sürmedim.
  • Kaşarlar eriyene değin makinada tuttum. Çay da demlendi , daha ne olsun. 
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)
Bu tarifi  "çay kahve bahane" etkinliğinin şimdiki ev sahibi anneminkızıyım bloguna gönderiyorum.

22 yorum:

  1. canım yaaaa bazlamal çok güzel ama tostlar var yaaaa.nasılda canım çekti görünce.harika olmuşlar.bir tanesini bana göndersen süper olurdu.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. pek leziz görünüyorlar...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. hem de dometesli biberli öyle güzel göründü ki gözüme...ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ELLERİNE SAĞLIK CANIM TAM BENLİK OLMUŞ BU TOST,OLSADA YESEM:)
    KUZUCUĞA AFİYET ŞEKER OLSUN...

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık :) çok güzel bir görüntü bu tostlardan bir tane alıyorum.:)

    YanıtlaSil
  6. Cok guzel olmus canim
    Ellerine saglik
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar Elifcigim, nefis tostunu aldim, mis gibi olmus, yarin76. tarif olarak yayina girecek, ellerine emegine saglik canim. Saglikli ve mutlu yeni yillar dilerim,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. sonunda meşhur civelek iş başına geçmiş anlaşılan. ellerine sağlık valla seni çok takdir ediyorum şu maya işinde. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Tek kelimeyle süpersin. Enfes olmuş canımcım. Kuzucuğun çok mutlu olmuştur ve hapır küpür yemiştir eminim. Zaten böyle bir güzellik anında mideye indirilmeli. Yanında da sıcacık bir çay, ohhhh gel keyfim gel. Ellerine sağlık canım arkadaşım. Afiyet bal şeker kaymak olsun. Çok çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Haklısın canım, daha ne olsun. Ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Kuzu okuldan gelince ne mutlu olmuştur. Anneciği miss gibi şeyler hazırlamış, kuzusunu bekliyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  12. tostlar şahane görünüyor sabah sabah nasıl canım istedi

    YanıtlaSil
  13. Canım,
    senin ve ailenin yeni yılını kutlar,sağlıkla, huzurla ve mutlulukla geçen bir yıl olması dilerim.
    Sevbgiyle kal.

    YanıtlaSil
  14. Canımcım, sana, kuzucuklarına ve bütün sevdiklerine harika, kahkahalarla dolu, gülücüklerin hiç eksilmediği, şeker tadında bir yıl diliyorum. Herşey gönlünce ve dilediğince olsun. Çok çok öpüyorum ve kocaman sevgiler gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  15. Sevdiklerinle birlikte nice güzel yılların olsun.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Sağlıklı, mutlu ve güzel bir yıl dilerim.

    YanıtlaSil
  17. 2012'de hep sağlık, çokça mutluluk, bolca para, daima sevgi ve tüm güzelliklerin sizin olması dileklerimle.. Mutlu Yıllaaar.. (^_^)

    YanıtlaSil
  18. Elifcim,Yeni yılını en içten dileklerimle kutlar,2012 yılının sağlık,mutluluk ve huzur içinde geçmesini dilerim.

    YanıtlaSil
  19. nice seneler diliyorum sana Elif, ol lezzetli bol tarifli :)

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  20. tost gerçekten çok leziz görünüyor ellerinize sağlık:) mutlu seneler:)

    YanıtlaSil
  21. Bazlamayı hep hazır alırdım, artık sizden tarifle yapacağım.Teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)