4 Ekim 2011 Salı

EVDE YOĞURT YAPIMI


Evde yapabildiğim gıdaları kendim yapmaktan hoşlanıyorum. Artı emek harcıyorum ama sevdiklerim için değer doğrusu. Hazır yoğurt ve ayran tattığımda artık ilacımsı bir tat hissediyorum, üstelik bazı markalar ekşime bilmiyor artık ne kadar koruyucu kullanılıyorsa ?!

Güvendiğim bir yerden açık süt aldığımda 10 dakika kaynatıyorum.
Malzemeler:
·         Günlük süt ( AOÇ tercih ediyorum)
·         1 litreye 1 kaşık yoğurt
Yapılışı:
·         Sütü kabarana kadar kaynatıyorum. (Daha fazla kaynatmak tercih meselesi)  Altını kapatıp ara ara kepçeyle savurarak karıştırıyorum ki hem fazla su buharı çıksın hem kaymak bağlamasın.
·         Sütün gerekli ılıklığa ulaştığını anlamanın iki yolu var. Ya mutfak derecesi varsa 46 -50 dereceye geldiğinde, ya da  köy usulü serçe parmağınızın eklemini süte sokacaksınız. 7-8 saniye tutacaksınız sıcaklık elinizi yakmıyorsa tamam zamanı gelmiştir.
·         Ben litrelik kavanozlarda mayalıyorum, aslında en iyisi yayvan kaplarda mayalamaktır. Çünkü buhar çıkışı daha fazla yüzeyden olacağından yoğurt az sulu olur.
·         Maya olarak kullanacağım yoğurdu  tenceredeki sütten az biraz alıp birlikte çırpıyorum, tencereye boşaltıp karıştırıyorum. Bu aşamada isteyen çok az şeker ya da bal katabilir ama ben yapmıyorum.
·         Kavanozların kapaklarını kapatmadan bir sofra beziyle sarıyorum. 5 saat sonra kapaklarını kapatıp buzdolabına kaldırıyorum. Ya da kavanozları hiç sarmadan fırınınızı 50 dereceye ayarlayın 4 saat tutun fırında
·         En az 6 saat dinlenmeden  (12 saat olursa daha iyi) kaşık sokmuyorum. 
Taşsın dökülmesin , ardı kesilmesin, hepimize yarasınJ

17 yorum:

  1. bu nasıl detaylı bir yoğurt tarifidir teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
  2. Şezobigo, yorum için ben teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  3. Levent küçükken biz de evde yoğurt yapıyorduk ama şimdi tembelleştik, yapamıyoruz :) Sayende belki aşka gelirim de yaparım :) Ellerine sağlık canımcım. Şifa olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Geçen sene lojmana taşınınca köyden getiren birinden süt alıp, yoğurt yaptım.Bende market yoğurdunu hiç sevmiyorum.Ama adam sütünü bozdu, günlük sütlerle yapmaya cesaret edemedim.Şimdi senin tarifini okuyunca tekrar denemeliyim dedim.Güzel tarifin için teşekkürler Elif..

    YanıtlaSil
  5. En garantisi evde yapmak tabii,sağlıklı ve lezzetli,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. bu günlerde bende artık evde yogurt yapmaya karar vermiştim evet dediğiniz gibi bazı markalar ekşimek bilmiyor işte üşengeçlikten bile bile hazır almaya devam ediyoruz
    güzel tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Çok katkı maddesi var. Özellikle hazır ayran. Kesinlikle tüketmemek gerekiyor... Ev yoğurdunun tadı nefis olur. Çok severim ben. Teşekkürler.,

    YanıtlaSil
  8. Tarifi anlatım şeklin harika ..ne zamandır yoğurt yapmak niyetindeydim çok iyi oldu bu tarif teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Canımcım tembellik deyip kendine haksızlık etme, düzen bizi gitgide hazır gıdalara yönlendiriyor. Sanki boş oturuyorsunda...

    Nazan kapıya gelen sütçülerde ben de aynı şeyi yaşadım, umarım böylesini beğenirsin.

    Erguvan vakti, tam garantili değil ama tabi ki daha iyi.

    Canan üşengeç insanın blogu da olmaz, haksızlık etme kendine.

    Ahu evet ayranlar vahşet ül facia, tuz yuvası

    Aysun hadi kolay gelsin o zaman

    YanıtlaSil
  10. Bend ebir arlaar kendim yapıyordum.
    En güzelide evde tertemiz ve gönül rahatlığıyla yemek..
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Elif'cim ellerine sağlık,evde yapılan yoğurt gibisi var mı? Ben de evde yoğurt yapanlardanım hem sağlıklı, hem de lezzetli. Sağlık ve sevgi dileklerimle..

    YanıtlaSil
  12. Hayat cafe teşekkürler

    Nilgün teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. Ben de gidiyorum şimdi yoğurt yapmaya.

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Elif,birde yoğurdunu güveçte dene,köy yogurdu gibi oluyor.Benim çevremde çiftlik sütü bulamıyorum,bu yüzden pınarın sütünü,pınar yoğurduyla güveçte mayalıyorum.Hazır yoğurtlarda süt tozu var,güvenli değil.Süte bir tek koyamıyorlar süt tozunu.Mecburetten hazır sütü kullanıyorum.Ayrıca ekmeklerine bayıldım.Ekşi maya olayını hiç böyle anlatımlı duymamıştım.Okulda iken besiyer dediğimiz kablara bildiğimiz ekmek mayası koyar,hücre çoğalmasını sağlardık.Yani elimizde hazır maya olurdu.Yalnız belgeselde rastladığım nohutdan mayalamada var.Belki araştırırsın diye yazdım.Ekmeğini bende deniyeceğim.Yalnız un çeşidini çuvalla almamımız gerekecek bu gidişle.Teşekkürler,HOŞCAKAL.

    YanıtlaSil
  15. SibelTunay, hoşgeldiniz. Güveç konusunda bazı çekincelerim var, ondan kullanmıyorum.

    YanıtlaSil
  16. Yoğurt mayalama için teşekkürler. Epey bilgilendim. Sağolun :D

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)