18 Mart 2011 Cuma

Pazılı, pırasalı, mantarlı yumurta

“Söylesem tesiri yok,
Sussam gönül razı değil” demiş Fuzuli
 Kötü günler yaşıyoruz, insanoğlu halen çeyrek aklıyla doğayla baş edebileceğini sanıyor. Çeyrek dedim diye kimse alınmasın ,  çok bile dedim; daha beynimizin % 20 sini ancak kullanabiliyoruz. Vayy onlara bişeycik olmaz dediğimiz Japonlar, helikopterle nükleer santrali soğutmaya çalışıyorlar, sorsalardı söylerdik, yahu biz Haydarpaşa Gar yangınını bile söndüremedik bu yöntemle! Müjdeler olsun bizde anlaşmayı imzaladık , atıyoruz mart sonu  olmadı nisan başı nükleer santralin temellerini…
Ben de çoluk çocuk ev ahalisi sağlıklı , uzun ömürler yaşasın diye çırpınıyorum. İşte  ekmeğimi , yoğurdumu kendim yapıyorum, hazır gıda kullanmıyorum, gıdaları taze mevsiminde tüketmeye çalışıyorum, küçük mutluluklar yaratmaya çalışıyorum. Çok komiğim değil mi, hadi hep birlikte gülelim acınacak halimize!!!
Haa birde doğa yetmedi mi evelallah biz kendi kendimize de itinayla kıyarız…
Şimdi tamamen uydurmasyon, doğaçlama tarifime geçebilirim.
Malzemeler:
  • 1 tane pırasa
  • 3-4 tane mantar
  • 1 demet pazı
  • 2 yumurta
  • tuz, karabiber, pulbiber
  • zeytinyağı
Yapılışı:
  • sap ve damarlarını ayırdığım pazıları doğrayıp, kızgın tavada yağsız hızlıca ön pişirme yaptım.
  • 2-3 kaşık yağda incecik doğradığım pırsayı kavurdum.
  • İnce doğradığım mantarları ekleyip, kızgın ateşte sularını çok salmasına izin vermeden karıştırarak kavurdum.
  • Pazıları ekleyip biraz daha kavurdum. Bu aşamada bazen azıcık salça ekliyorum.
  • Tuzunu baharatını katıp tavaya yayıyorum tüm malzemeler, diğer tarafta çırptığım iki yumurtayı üzerine gezdirip karıştırmadan kapağını kapatıp pişiriyorum. Çok da kapalı tutmamak lazım yumurtalar kabarıp göz göz oluyor.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

8 yorum:

  1. canım tam kahvaltılık nefiss bir tarif olmuş,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  2. elifçim beynimizi hakikaten hakkını vererek kullanmıyoruz,sana katılıyorum.bu arada omlete bayıldım,tam benim tarzım olmuş.pırasa ve pazıyı çok severim,daha önce hiç omletini yapmak aklıma gelmemişti.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik canim cok nefiss görünüyor..sifalar olsun insallah..hayirli cumalar

    YanıtlaSil
  4. Hımm güzel bir sabah kahvaltısı;) Eleen sağlık Elifcim

    YanıtlaSil
  5. Elif'cim anlatımından içindeki çırpınışları hisseder gibi oldum. İnan senin gibi duyarlı insanlar azınlıkta. Hipermarketlere girdiğim zaman alışveriş yapanları gözlemliyorum, aldıkları malzemelerin içeriğine bakmadan sepete atıyorlar sağlıklı mı diye düşünen yok. Halbuki doğal beslenmek elimizde insanların bu kendine kıyımı niye? Paylaştığın tarifi bende sıkça yaparım ellerine sağlık canım sağlıklı hafta sonları..

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel yazmışsın Elif'ciğim. Hepsine sonuna kadar katılıyorum. Omlet nefis olmuş. Doğaçlama çıkan yemekler sanki daha bir güzel oluyor:)) Ellerine sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık arkadaşım,sevdiğim lezzetler hep bır arada ne guzel,afıyet bal seker olsun,ıyı bır hafta dılıyorum,sevgılerımle

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)