6 Mart 2011 Pazar

KREP, AKITMA, CIZLAMA


Ben tülbent gibi incecik olanını severim. Pek çok yerde kullanabiliriz.
Malzemeler:
·         2 bardak süt
·         2 yumurta
·         3 tepeleme kaşık kepekli un
·         1 kaşık zeytinyağı
·         tuz
     Yapılışı:
·         tüm malzemeleri çırpıp ince akışkan bir hamur hazırladım.
·         Teflon tavayı yağa batırdığım peçeteyle azıcık yağlayıp bir kepçe hamurdan döküp arkalı önlü pişiriyorum.
·         Tavaya her yeni hamur koyduğumda tavayı ateşten alıp döküyorum ki hamur hemen pişmeden tavaya yayabileyim.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin hepimize yarasın:)

11 yorum:

  1. amanda aman çok severim kendilerini tamda çay içiyordum bir tanesini aldım:)ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  2. Ben en cok sarelleli derdim atalarimizin yillardir yaptigi akitmayi eller krep yapmis bizde krep diyoruz. Babannecigim su ile yapardi sut ile degil bir misafirmi gelecek hemen yapilirdi. Sutle yapilan gibi kuru da olmaz o zaman guzeldir. Babannecigimi andim sayende guzel ellerine saglik canim benim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. yedirenk, estergonyeşil, içimdengeldiğigibi şimdi yorumlarınız çok daha değerli, eksik olmayın:)

    YanıtlaSil
  4. bende krep seviyorum,ama kıvamını istediğim gibi tutturamıyorum.birde senin tarifinle deneyeceğim cnm ,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Özellikle pazar kahvaltılarında bayılırım . ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. Elif'cim ben de ince olanı severim. Kalın olursa hamur yiyorsun. Ellerine sağlık canım, iyi haftalar..

    YanıtlaSil
  7. Nefis olmuş çok da severim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Biz akıtma deriz..Ben birde bir çay kaşığı karbonat koyarım, anne tarifi..

    YanıtlaSil
  9. esra, umarım beğenirsin,

    Hilal eveet, pazar kahvaltıları için ideal,

    nilgün, değil mi ama incesi güzel,

    handan teşekkürler,

    Nazan, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. slm beni kirmayip davetimi kabul ettiginiz icin cok tsk.ler bol bol tariflerle bekliyorum:)
    Tabiki bu yorumumu okuyan tüm arkadaslarda davetlidir.
    saygilarimla

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)