28 Şubat 2011 Pazartesi

GNOCCHİ ( NİYOKKİ)


Bu tarifi sanırım bir gazetede görmüştüm, Bir İtalyan yemeği ama bizim damak zevkimize uyuyor. Layıkıyla yapabilmek için daha ustalaşmam gerekir hoş öyle bir amacımda yok, bazen çok kurcalamamak iyidir.
Araştırdım videolarda şekillendirmek için bir de aparatı varmış öğrendim ama çok da gerek yok.
Püfler:
·         Patates mutlaka eski , patates olacak.
·         Mümkünse közlenmiş ,ya da kabuklu haşlanacak.
·         Çok ercelemeden presle yada çatalla ezilecek.
           Malzemeler:
·         4 orta boy patates
·         1 yumurta
·         1 su bardağı un ( biraz azı ya da çoğu)
·         tuz, taze karabiber
·         1 kaşık zeytinyağı
            Yapılışı:
·         haşlanmış ezilmiş patatese diğer malzemeler katılır, hamur hale getirilir. Çok sert olmayacak.
·         10 dakika dinlendirip parmak kalınlığında fitiller yapıp, 2cm büyüklüğümde kestim. Kaynamış tuzlu suya atıp haşladım. Pişenler yukarı çıkıyor.
·         Tabaklara servis ettim, bundan sonra istediğimiz bir sosla servis ediliyor. Ben sarımsak, sızma zeytinyağı, domates püresi, taze fesleğenle hazırladığım sosla servis ettim.
·         Burada hamurun yarısını kullandım acelem vardı hepsini şekillendirecek vaktim yoktu, kalanını buzdolabı poşetine koyup dondurucuya kaldırdım, ne yaptığımı sonra anlatırım.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

10 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. İlk defa duydu. Ama patatesi seven biri olarak deneyeceğim. Üstelik üzerindeki sosa hiç hayır diyemem.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. bende ilk defa duydum...ama harika gorunuyor...ellerine saglik...sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. nefis bir lezzet:) bizim evede italyan mufağı hakim.. seviyoruz hamur işerini:9
    eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Mımmmm, nefis görünüyor canımcım. Ellerine sağlık. Afiyet bal şeker olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Elifin Terazisi,Yeni bir lezzetle bizi buluşturdunuz.Deneyeceğim farklı ve yeni lezzetleri denemeyi severim ellerinze emeğinize sağlık sevgili arkadaşım.

    Sevgiyle sağlıkla mutlu kalın...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Elifin terazisi, sayenizde harika bir yazı okudum. İçeriğine bayıldım. Çok teşekkürler sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  7. Elif'cim ellerine sağlık, çok severim helede fesleğenle yapılmış sosla. Ankara'ya nasipse mutlaka gelicem çünkü çok özledim. Havaların biraz daha ısınmasını bekliyorum. Öptüm canım..

    YanıtlaSil
  8. Canımcım, yaptım niyokkini. Yayınlayacağım yakında kısmetse :) Çok çok öptüm arkadaşım.

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  10. bu tarifi uyguladım ve süper oldu. paylaşım için saolun

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)