29 Ocak 2011 Cumartesi

TAM UNLU EKMEK

Birkaç aydır kendi ekmeğimi yapıyorum. Tamamen deneme yanılma yoluyla kendi ağız tadımıza uygun ekmekler yapmak için uğraşıyorum.
Ben normalde ekmeğin kabuk kısmını çok severim bu tarz somun ekmekler yaptığımda , tost makinesinde kızartıyorum , öyle de hoşuma gidiyor.  Hem de kızartılmış ekmek bende doygunluk hissi yaratıyor.
Ev yapımı ekmeklerde koruyucu madde olmadığından buzdolabında saklıyorum, yoksa çabucak küfleniyor.
Malzemeler:
  • 2 bardak ılık su
  • Tam un
  • Yarım paket maya
  • 3 çay kaşığı tuz
  • 2 çay kaşığı toz şeker
yapılışı:
  • ılık suyun içine tuzu şekeri ve mayayı kattım.
  • Ele yapışan , hatta yapışkan bir hamur olana dek un ekledim.
  • Kabın ağzını kapatıp 2 kat olana değin ılık yerde mayalandırdım.
  • Mayalanınca 2 tane borcam baton kek kalıbını yağlayıp unladım, hamurun havasını alıp kalıplara yerleştirdim.
  • 20 dakika kadar daha mayalayıp üzerine elimle ıslayıp yulaf gevrekleri serpip çok hafif bastırdım yapıştırdım.
  • 200 derece ısıtılmış fırında pişirdim.
  • kabuğu kalın, içi hafif nemli ekmekler oldu.
Taşsın dökülmesin ardı kesilmesin, hepimize yarasın.

9 yorum:

  1. Harika görünüyor. Ben de yapmak istiyorum ama bir türlü cesaret edemedim. Tarifini yapacağım canımcım en kısa sürede. Nefis görünüyor nefissss. Afiyet bal şeker olsun hepinize canmcım. Çok çok öpüyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık afiyet şifa olsun çok güzel görünüyorlar

    YanıtlaSil
  3. ev yapım da başka güzel olur hımmm sıcak sıcak üzerine tereyağ sürüp yemek nefis bişey
    eline sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Evde missler gibi ve sağlıklı.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. SEVGİLİ Elifin Terazisi, Harika görnyor ekmeğiniz.
    Ellernize emeğinize sağlık sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  6. Eline saglik cok guzel olmus
    Evde hazirlamak daha guzel ve hijyen
    Keske hep evde ekmek yapabilseydik canim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ev yapımı gibisi var mı mis gibi harika olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  8. Oooooo çok güzel görünüyor.Tadıda öyledir eminim.Yrasın ama kilo yapmasın.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Elif'çim ekmeğine imrendim. Nefis olmuş, ellerine sağlık, iyi haftalar..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)