5 Kasım 2010 Cuma

Evde milföy hamuru yapımı


Sevgili Gülo Anne Mutfakta  beni milföyle yapılan lezzetler etkinliğine davet etmişti. Kabul ederse bu tarifle katılacağım.
Hazır gıdalar kullanmamaya özen gösterdiğimden kendi milföyümü yaptım.
Malzemeler:
  • 1 bardak buz gibi soğuk su ( ben çay fincanı kullandım)
  • un ( 3 bardağa yakın kullandım)
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 kaşık zeytinyağı
  • tuz
  • 150 gr tereyağı ( istediğiniz katı yağı kullanabilirsiniz)
Yapılışı:
  • Tereyağ hariç diğer malzemelerle ele yapışmayan orta sertlikte hamur yoğurdum. Çabuk davranmak lazım el ısısından etkilenmesin.
  • Dolapta 15 dakika kapalı streçe sarıp dinlendirdim.
  • 1 cm kalınlığında dikdörtgen şeklinde açıp tam ortasına dolaptan yeni çıkmış yağı dilimleyip koydum.
  • Önce üçe katladım sonra oluşan uzun dikdörtgeni tekrar üçe katladım.
  • Yine sarıp dolapta 1 saat dinlendirdim.
  • Sonra tekrar açıp, önce üçe sonra dörde katladım. Bu işlemi her seferinde hamuru dolapta 1 saat dinlendirmek  kaydıyla üç kez daha yineledim.
  • Sonra hamuru 3-4 milim kalınlığında açıp karelere kestim.      
  • Aralarına peynir, maydanoz koyup, üzerine yumurta sarısı sürüp fırınladım. Yumurta akını peynire karıştırdım.
  • Milföy hamurunu kesinlikle çok sıcak fırında pişirmek gerekiyor, yoksa içindeki yağ tepsiye akar, kabarmaz.
  • Adım Hıdır, elimden gelen budur:)
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

23 yorum:

  1. Maşallah canım sana :) ilk defa milföy yapılışını gördüm..Çok güzel anlatmışsın ancak,bana birazcık zahmetli gibi geldi..
    O yüzden tebrik ediyorum seni,çok güzel olmuş..
    Tereyağı hamura koysak da tekrar tekrar açmasak olmaz mı acaba?

    YanıtlaSil
  2. Zeliha, tereyağını yoğururken katarsak kat kat olmaz. Fotodan çok belli değil ama ısırıldığında snki incecik açılmış katlar var.
    Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    söylemesen hazır sanırdım. Ne güzel sağlıklı ve hijyenik. Ellerine sağlık. Biraz zahmetli ama değmiş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Canım tarifini aldım ellerine sağlık çok teşekkür ederim.
    Arkadaşımm etkinliği desteklediğiniz ve tarifinizle katılımınızdan dolayı yüreğinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Sevili Elifin terazisi, ellerinize emeğinize sağlık nefis görünüyor Sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  6. Vay vay vayyy, hamaratım güzelim, maşaallah sana. Bayılıyorum senin şu becerikliliğine. Ellerine sağlık arkadaşım. Harika görünüyorlar. Hepinize afiyet bal şeker olsun, şifa olsun. Öptüm sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ya aslinda cok iyi fikir,ben üsenmem bu tarifi yapmaya ama kendim milföyü hic sevmiyorum,hazirlarda o agizda eriyen yada erimeye calisan yag tadini sevmiyorum,acaba evde yapilandami ayni oluyor,sirf meraktan yapmak isterim,ama eminim ki hazirlar gibi degildir,cünkü bunlar cok ama cok nefis olmuslar! Emegine saglik...

    YanıtlaSil
  8. BÜLBÜLÜNYERİ, ASLINDA ÇOK ZAHMETLİ DEĞİL, TEŞEKKÜRLER

    GÜLOANNE, BEN TEŞEKKÜR EDERİM.

    EVİMİN İNCİLERİ BELGİN, TEŞEKKÜRLER.

    BEYAZ HANIMELİ, BEN DE SANA BAYILIYORUM,NOLCEK ŞİMDİ:)

    BİR TERAZİ KIZI, HERKESİN DAMAK TADI AYRI AMA HAZIRLARDAKİ O YAĞ HİSSİ BUNDA YOK. EN AZINDAN DAHA AZ YAĞLI, TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil
  9. Görüntü nefis, eminim tadı da çok güzeldi?

    YanıtlaSil
  10. offf şahane görünüyor..
    yirim ben bunların hepsini yirim :)

    YanıtlaSil
  11. baya bir iş kutluyorum elinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Çocukken annemin tarif defterlerini temize geçerdim hep ve bu tarifi okurken yazarken bile şaşırırdım.Uf ne yorucu diye...
    Eskilere döndüm sayenizde,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. FADİŞ, AİLEM TADINI SEVDİ, TEŞEKKÜRLER.

    FİGEN METE, OLUUUR, HOŞGELDİNİZ, TEŞEKKÜRLER:)

    YEMEK BİR AŞK, TEŞEKKÜRLER:)

    OZGUR, VALLAHİ YAPMASI YAZMASINDAN KOLAY, TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil
  14. Süpersin canım ya!
    Denemek isterim.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  15. selam Elif
    bloğunda çok güzel tarifler var ellerine sağlık
    etkinliğimize katıldığın için teşekkürler milföy hamurumu Türkiye de iken bende evde yapıyordum hazırlar çok yağlı geldiği için ama buraya geldiğim zaman denedim unundan mı yağından mı bilmiyorum tutmadı bir daha yapmadım Allah dan burada satılan milföy hamuru çok güzel çok da yağlı değil evde yapılana benzemez ama...
    afiyetle yiyin
    sevgiler
    Aynur

    YanıtlaSil
  16. TARİF BENDE DE VAR SOĞUK SUYLA YAPILDIĞINI BİLİYORDUM AMA HİÇ YAPMADIM ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  17. süper süper süper görünüyor en kısa zamanda bende deneyecegım ellerine saglık bir seyi merak ediyorum bu tarıflerle tatlı ürünler hazırlanabılırmı??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, tabi ki tatlı ürünler yapabilirsiniz. Hazır milföy hamurları da tuzlu ama onlarla da tatlı yapılıyor. İsterseniz tuzunu çok az atın daha çok içinize siner.
      Teşekkürler, kolay gelsin:)

      Sil
  18. ben hic yapmadim yapicam umarim iyi olur teshekurler

    YanıtlaSil
  19. Elifcim bunu onceden kacirmisim ama google dan yakaladim..bravo diyorum ellerine saglik:))

    YanıtlaSil
  20. Biraz vakit isteyen bir iş ama siz denemiş ve başarılı olmuşsunuz;)
    Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  21. TESEKURLER....AZERBAYCANDAN BAKUDEN SALAMLAR

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)