24 Mayıs 2010 Pazartesi

Yağlı çörek


Esas ismi kül çöreğidir.Eskiden köyümüzde şömineye benzer tabanı taştan ocaklar varmış. Bu çörek hazılanır, ocaktaki ateş bir tarafa kaydırılıp taşa konurmuş. Üzerinede ocakta yanan odunların kızgın külü serilirmiş. Pişince de küller temizlenirmiş. Herhalde o zamanların odun külü , şimdilerin fırınından bile sağlıklıdır.

Ölçüleri orta boy fırın tepsime göre ayarladım.

Malzemeler:
• 1,5 bardak su
• tuz
• Aldığınca un
• Arasına sürmek için yağ ( hangisini isterseniz, ben zeytinyağı kullanıyorum)

Yapılışı:
• Un , su ve tuzla ele yapışmayacak orta sertlikte bir hamur yoğurdum.
• 6 bezeye ayırdım.
• Ilkini açtım yağlayıp kenarlarını ortaya alarak katladım.
• Ikinciyi açıp , yağlayıp birinci katladığım hamuru ortasına koydum. Tekrar katladım. Her katlayışta yağlanmamamış yerleri tekrar yağladım.



• Böyle açıp, birbirinin içine koyup katlaya katlaya tüm bezeleri bitirdim.
• Kocaman bir hamur bohçası oldu.


• 15-20 dakika dinlendirip, bu katlı hamur bohçasını çok ezmeden tepsimin büyüklüğünce açtım.


• Üzerini tekrar yağlayıp, fırınladım.

 

• Bazen pişince bıçakla kesmiyorum, elimde parçalıyorum, tabi ki elle de yeniliyor. Masum bir cips gibi...


• Zaten bu çöreğin tadı çatal bıçak kullanarak çıkmıyor :)
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

18 yorum:

  1. Nasilda guzel olur gercekten ben tavada yaparim bunu tadindan yenmez gercekten. Ellerine saglik ablacigim.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım, nefis olmuş.. Hımmm çayın yanında nasıl da güzel oluır. Afiyet olsun, sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Estergonyeşil, bazen ben de tavada yapıyorum, iki beze kullanıyorum o zaman. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  4. Ballı Cimcime, çayla iyi gidiyor valla. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. Canım annem yapardı bizde yağlı katmer denir çok severim canım çekti:)) elinize sağlık nefis olmuş

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık:)nasılda güzel olmuş..
    valla canım çekti..bende yapayım bari..Çok ta kolay olmuş..güzel anlatmışsınız..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık, çok güzel görünüyor. Çayla kopara kopara ohh!

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Oy oy oy oy kat kat.Eline sağlık arkadaşım .
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. Tarif Diyarı, ismi değişikte olsa ,lezzeti aynı güzelliktedir eminim. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani ben yaptım tarifte bir eksiklik var olmadııı.

      Sil
    2. Adsız tekrar dikkatle okudum tarifte bir eksiklik yok. Olmamasına üzüldüm:(

      Sil
  11. Noyumberry, denemekte fayda var. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  12. Aysema Hanım, tavsiye ederim kopara kopara:) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Şanslı, kat kat teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  14. http://belguzar anne.blogspot.com25 Mayıs 2010 13:58

    selam canım bızde meşhur katmer dıyoruz elıne sağlık sevgıler

    YanıtlaSil
  15. Belgüzar anne, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  16. Hımmm
    çok güzel bilirim bu böreği kat kat tel tel dökülür ellerine sağlık canım nefis görünüyor......

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)