13 Nisan 2010 Salı

LAHANA ( TURŞU) KAVURMA


Bizim yörede lahana turşusu kavurması çok sevilir. Nedendir bilmiyorum ben bu sene lahana turşusu kurmamıştım, ama bu turşu kavurması yapmama engel değil.Bitmeğe yaklaşmış turşumun sarımsaklarıyla bu tadı yakalamaya çalıştım.

Bahar da geldi biliyorum , fakat dolabımda uzun zamandır gözümün içine içine bakan küçük bir lahanayı bu şekilde değerlendirdim.
Eskiden köylerimizde kuyruk yağı eritilirmiş, ve dibinde kalan erimeyen kavrulan parçacıklara da kıkırdak denilirmiş. İşte lahana turşusu kavurması da bu kıkırdakla pişermiş.
Ben eldeki malzemelerimle , değiştirerek yaptım, beğenerek yedik.


Malzemeler:
• 1 küçük beyaz lahana ( aslı lahana turşusu)
• 1 avuç kadar turşu sarımsağı
• 1 küçük soğan
• 3-4 kaşık kıyma ( aslı kıkırdak)
• 2 kaşık tereyağı
• tuz, pul biber

Yapılışı:
• Lahanayı yıkayıp, ince ince doğradım.
• Yağda kıymayı ve küçük doğranmış soğanı kavurdum.
• Lahanayı, tuzu , biberi ve doğradığım sarımsakları da ekleyip, lahananın kendi suyuyla kısık ateşte pişirdim.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

15 yorum:

  1. eline sağlık canım.en sevdiğim turşudur.kavurmasını bizde yaparız.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık bende çok severim turşu kavurmasını.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  3. FUAT GENCAL, HOŞGELDİNİZ, TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canımcım. Mis gibi olmuş. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Turşusuda ,kavurmasıda çok güzel olur.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. YAPIP YİYENLERE AFİYET OLSUN.. ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR..SATLÜ TATLILAR ETKİNLİĞİME DAVET ETMEK İÇİN GELDİM.KATILIRSANIZ SEVİNİRİM...

    YanıtlaSil
  7. ESRA, TEŞEKKÜRLER, DAVETİNİZE KATILMAK İSTERİM.

    YanıtlaSil
  8. BEKLİYORUM ELİFCİĞİM ..ARŞİVDEN ALALIM,SONRA YAPTIKLARINIZDANDA EKLERİZZ...

    YanıtlaSil
  9. Selamlar elifcim,ben Boluluyum ama Düzceli akrabalımız var,onlar çok yaparlardı ve bayıla bayıla yerdik valla,sanırım onlar kıyma kullanmıyorlardı.Valla yıllar oldu yemeyeli tadını unutmadım ama yapılışı uçtu gitti aklımdan :)
    Ellerine sağlık canım,afiyet şeker olsun.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. NURŞEN, TEŞEKKÜRLER CANIM:)

    YanıtlaSil
  11. ELİFCİĞİM GÜLLACIMI ALICAM NEYİ ALAYIM BİLEMEDİM ..GÜLLAÇ VAR ETKİNLİKTE...

    YanıtlaSil
  12. çok güzel ve değişik..yapıcağım..teşekkürler paylaşım için..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)