18 Nisan 2010 Pazar

FIRIN SÜTLAÇ


Deneye yanıla bizim ailenin damak zevkine uygun bir tarif oluşturabildim.


Malzemeler:
• 1 litre + 1 su bardağı süt
• 3 tepeleme kaşık pirinç
• 5 tepeleme kaşık şeker
• 1 yumurta
• 1 bardak su
• 1 paket vanilya veya nohut kadar damla sakızı
• 1 silme kaşık nişasta

Yapılışı:• Pirinci 1 bardak su ve 1 çimdik tuzla yumuşayıp uzamaya başlayana dek haşlıyorum.Pirincin cinsine göre biraz daha su katılabilir.
• Pirinçler suyunu çekince sütü katıp, kaynatıyorum.
• Şekerini katıp kaynatıyorum.
• Vanilya katıyorum.
• Damla sakızı katacaksam, 1 çay kaşığı toz şekerle havanda ezip katıyorum.
• 1 yumurtayı iyice çırpıyorum, 1 bardak süt ve nişastayla yeniden çırpıyorum.
• Sürekli ve hızlıca karıştırarak tencereye ekliyorum.
• Kaynamaya başlayınca ısıya dayanıklı kaseler paylştırıp, fırın tepsisine diziyorum.
• Tepsiye kaynamış su döküp, fırının üst tarafına yakın şekilde, sütlaçların üstü kızarana dek pişiriyorum.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın.

6 yorum:

  1. Ellerine sağlık canımcım. Nefis görünüyor. Bizim Levo bayılıyor sütlaca. Resmi görse şimdi 'hadi bana da yapın' der :) Neyse ki uyuyor :) Çok öptüm.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. nar gibide kızıarmış.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. HANIMELİM, SEN DAHA GÜZELİNİ YAPARSIN CANIMCIM:)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Elifin Terazisi, çok sevdiğim ve yemekten zevk aldığım sütlü tatlıların engüzeli diye düşünürüm fırın sütlaçı.

    Sizin de ellerinize emeğinize sağlık. Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  5. BELGİN HANIM,SEVGİYLE KALIN:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)