26 Ocak 2010 Salı

ZEYTİNLİ EKMEK


Malzemeler:
• 1 bardak zeytinyağı
• 2 bardak ılık süt
• 1 paket yaş maya
• 2 çay kaşığı tuz
• 1 tatlı kaşığı şeker


• 1 yumurta( sarısı dışına sürülecek)
• un ( ele yapışmayacak kıvama gelene dek yavaş yavaş koymak lazım)


İç Malzemeleri: (Mayalanan hamurun yarısı için)
• 20 tane ayıklanmış kıyılmış siyah zeytin
• ½ bardak iri kıyılmış ceviz içi
• 1 er çay kaşığı, karabiber, pul biber, kekik, nane

Yapılışı:• Ilık sütün içine mayayı koyup erittim.
• Yağı, yumurta akını ekledim.
• Biraz un ekleyip kek kıvmına gelince şeker ve tuzu kattım.
• Sonra yavaş yavaş un ekleyip kulak memesi kıvamında hamur yoğurdum.
• Sarıp ,sarmalayıp sıcak bir yerde 2-3 kat kabarmasını bekledim.
• Mayalanan hamuru iyice yoğurup, yarısını başka bir tarif için ayırdım.
• Kalan hamura iç malzemelerini katıp yoğurdum.
• Elle bastırarak bir parmak kalınlığında açıp, rulo yaptım.


• Ek yerini alta getirip yağlanmış tepsiye koydum.
• 20 dakika tepsi mayası alması için bekledim.
• Yumurta sarısı sürüp , haşhaş serptim.
• Kızgın fırında pişirdim.
• Fırından çıkınca soğuyup içini çekmesini bekledim.
• Dilimleyip servis ettim.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

3 yorum:

  1. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Hepinize afiyet olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık ben bide kurudomates ekliyorum ve kekik dene bide böylesini hatta azda ceviz.ekmeklikten çıkıp dehşet bişi oluyo

    YanıtlaSil
  3. serpil, ceviz katıyorum zaten.Kuru domatesle deneyeceğim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)