27 Ağustos 2009 Perşembe

NAZAR AĞACI




Şimdi mevzubahis nazar olunca komşu teyzelerden evin büyük hanımlarından onaylı, yapmanız gereken şeyler var cancağızlarım .

Birinin size pis pis baktığını hissederseniz hemen tabi mümkünse çaktırmadan malum yerinizi kaşıyacaksınız.( takriben vücudun ekvator taraflarında)


Üzerinizde nazar inciği boncuğu taşıyacaksınız.

Allah korusun deyip olası zarar ihtimallerini düşünüp kulak memenizi çekiştirirken aynı anda ağzınızla karşınızdaki birine (ama olmayan birine) öpücük gönderiyor gibi yapıp yanımızda yöremizde ilk bulduğumuz tahtaya elinizin tersiyle üç kere vuracaksınız.

Ama tehlike eviniz içinse nazar ağacı yapacaksınız:)

Ankara’ yaşayanlar tüm malzemeleri Ulus’taki Suluhan’dan bulabilirsiniz.
Nazar ağacını ilk kez geçen yüzyılda yapmıştım:) Malzemelerin kaçar gram alınacağını unutmuşum. Bu kez bir yakınıma hediye yapmak istedim. Tüm malzemeleri göz kararı aldım.Beğendiğim çiçek ve yapraklardan birer avuç kadar aldım ve yine alışverişin yoğunluğundan kaçar gram aldığıma dikkat edemedim. Bir de çok takmam böyle şeylere , artan parçaları nasıl olsa başka bir yerde değerlendiririm diye düşünürüm.

Malzemeler:

· Yaprak (tek tip kullandım)
· Çiçek( her boydan olmalı, küçük mineler, orta boylar, büyük boylar)
· Nazar boncuğu ( cam olanından)
· Taban için büyük boy nazar boncuğu
· 2-3 dize inci
· İnce tel
· Kalın omurga teli
· Silikon tabancası ve mumu ( sıcak)
· Gümüş metalik boya (soba boyası)

Yapılışı:

· İnce teli iki karış uzunluğunda parçalara kestim.
· İncileri tanzim ederken tek kat, yaprak ve çiçekleri tanzim ederken çift kattel kullandım.
· İstediğim parçalardan oluşan irili ufaklı demetler yaptım.
· Ağacı bir ana dal 5 tane yan dallar olacak şekilde hazırladım.(yaklaşık olarak ana dal 30cm, yan dallar 20 cm)
· Hazırladığım demetleri omurga tellerinin üzerine( hayal gücünüze kalmış) ince telleri sararak tutturdum.
· Dalları büyük nazarlığın kenarındaki deliğe sıkıştırıp sabitledim.
· En uç dallardan başlayıp tabana kadar silikon tabancası ile ince dallar ve gövde oluşturacak şekilde silikonladım.
· Yalan yok bir de kuş kondurdum.
· Silikonlar kuruyunca dalları gümüş metalik boya ile boyadım.
· Boya kuruyunca ağaca istediğim şekli verdim.
· Sipariş de alıyorum.

Aman nazar değmesin:)

18 yorum:

  1. bbunu ilk 1997 yılında annem yaptı ilk bulan o

    YanıtlaSil
  2. Adsız, annenizi tebrik ederim, bizler de istifade etmiş olduk:)

    YanıtlaSil
  3. malzemleri nereden bulabilirim isimleri ne olaraktan alabilirim tşk ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mesela gümüş boyayı boyacıda nazar boncuğunu ise tuhafiyede teli ise demircide bulabilirsiniz.

      Sil
  4. malzemleri nereden bulabilirim isimleri ne olaraktan alabilirim tşk ederim

    YanıtlaSil
  5. Sevgili adsız, Ankara'da yaşıyorsanız bu malzemeleri fiyat ve çeşit açısından bulabileceğiniz en uygun yer Ulus'taki Suluhan pasajıdır. Nazar ağacı malzemeleri deyince satıcılar veriyorlar, fiyat ve çeşit açısından birkaç mağaza dolanın derim,birde getirin biz dizayn edelim diyorlar ama tavsiye etmem, hiç güzel olmuyor, kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  6. ismim tuncay nazar agacı harika kuş biraz abartılı kacmıs ama oda sızin zevkınız kalın omurga teli nedir biraz acıklarmısınız ??? şimdiden tskler

    YanıtlaSil
  7. Tuncay Bey, kuş konusunda haklısınız ama çok sevdiğim ve bana öğreten kişi hadi yapıştıralım deyince kıramadım.Belki küçük ve mavi beyez tonlarda olsa sanki daha iyi olacaktı, ya da hiç olmasa ama....
    Omurga teli dediğim malzeme son fotoğrafta demetlerin uçlarında görünen tel, kolaylıkla eğilip bükülmüyor, birkaç tanesi de biraraya geldiğinde iyice sağlamlaşıyor. Açıklama yeterli olmadıysa malzemelerime bir bakayım telden kaldıysa yakından çekilmiş bir fotoğrafını bir post olarak yayınlarım, ben teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba

    Sizden iki ricam olacaktı eğer yardımı olursanız sevinirim. Birincisi sayfaya eklediğiniz fotoğrafları biraz daha büyük bir ebatta eklerseniz iyi olur. Şekli daha yakından görmek için büyüttüğümüzde dağılma oluyor.

    İkincisi ise ortadaki resimde baştan üçüncü motifin(İncilerin içinde nazar boncuğu olan) tek kendisinin olduğu bir fotoğraf yayınlarsanız ve o motifin yapılışını anlatırsanız sevinirim.
    Şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. Serdar,
    Büyük resimler koymayı deneyeceğim.
    O incili parçayı şu anda tek olarak resimleyemem, malzemelerimin arasına bakayım kaldıysa eğer yeniden resimleyebilirim.
    Yapılışını anlatırım umarım yardımcı olabilirim. Ben teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  10. Serdar, resimleri büyüttüm ancak yandaki gadgetların altına taştı,olmadı yani. Bloger şablonum bu kadarına izin veriyor.
    İstersen bana mail adresini gönder ( burada yayınlamam) ben sana maille göndereyim belki daha net görebilirsin.

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Tekrar merhaba
    Blog sayesinde 13 yıl sonra nazar ağacı yaptım,Emeğinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  13. Serdar, eline sağlık çok sevindim, bana ağacın fotoğrafını gönderirsen sevinirim:)

    YanıtlaSil
  14. Tabi göndereyim,şehir dışındayım şimdi:) Perşembe gönderirim size:)

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar, Nazar ağacının resmini mail adresinize gönderdim,
    Yeni çalışmalarınızda başarılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, söz ilk fırsatta yayınlayacağım:)

      Sil
  16. Herkese Merhabalar,
    Amerikalı bir arkadaşımın nazar ağacı isteği doğrultusunda, istanbulda bu tip şeyleri kim yapar, nerede yapılır vs. araştırmasına girmiştim, fakat araştırmalarım sonuçsuz kaldı. muhakkak vardır ama süremin kısıtlı olması dolayısıyla fazla zaman ayıramadım. internette dolaşırken Elif hanımın bloğuna rastladım. şanslı günümdeydim. nazar ağacını gördüm, dedim kesin bunu almalıyım bir şekilde. mail gönderdim, sabırsızlıkla cevap beklemeye durdum. neyseki kısa sürede dönüşü oldu... lafı fazla uzatmadan. şuan nazar ağacı elimde. gerçekten muhteşem olmuş. kargoyla teslim aldım, kutusu o kadar özenle hazırlanmışki, hiç açmadan valizime koyup götüreyim dedim =) Elif hanım bu vesileyle tekrardan teşekkür eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim.
    Emrah Şimşek

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)