24 Ağustos 2009 Pazartesi

MANTARLI TAVUK SOTE



Mantar ve tavuğu sevmeyen eşim bile yiyor:)

Malzemeler:

· 1 paket kemiksiz tavuk kalça ya da göğüs eti ( 750 gr civarında oluyor).
· 5-6 tane irice mantar
· 1 tane kırmızı biber
· 1 tane iri domates
· 3-4 tane yeşil biber
· 1 iri diş sarımsak
· 3-4 kaşık zeytinyağı ( kalça eti kullandığımda gerek duymuyorum).
· 4-5 kaşık soya sosu ( hariçten tuz kullanılmayacak)
· Tuz, karabiber, pul biber, kimyon, kekik, yenibahar,1 tane defne yaprağı ( baharatları yarım çay kaşığı kullanıyorum. Fakat daha baskın olmasını istediğim bir baharat olursa daha fazla kullanıyorum).

Yapılışı:

· Öncelikle tüm malzemeleri doğrayıp hazırlıyorum.
· Tavuk etlerini ve biberleri ince uzun şeritler halinde , domates ve mantarları yarım ay şekline, sarımsakları küçük küçük doğruyorum.
· Tavuk etlerini soya sosuna buluyorum.
· Geniş tabanlı kızgın tencereye defne yaprağı ile atıp çok sulanmasını engellemek için sürekli karıştırarak renginin dönmesini bekliyorum.
· Sonra mantarları ekliyorum.Sık sık karıştırıp mantarların suyunu çekmesini bekliyorum.
· Eğer göğüs eti kullanıyorsam bu aşamada yağ ekliyorum.
· Tavuklar yağını salıp hafiften kızarmaya başladıklarında yeşil ve kırmızı biberleri atıyorum.
· Baharatlarını atıyorum ( soya kullanmamışsam tuzunu atıyorum)
· Biberler hafiften yumuşamaya başladıklarında zaten biraz diri kalmalarını istiyorum domatesleri ekliyorum. 2-3 dakika daha pişirip domatesler de çok erimeden kapağını ve ocağı kapatıp birazcık dinlendiriyorum.
· Pirinç pilavıyla servise hazır.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, yarasın:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)