30 Temmuz 2009 Perşembe

KONSANTRE LİMONATA



Limonata denince aklıma çocukluğum gelir. Annemle bir yerlere giderken, Cebeci’de önünden geçtiğimiz pastane, o ferahlatıcı çekiciliğiyle beni yakalayan limonata ve paskalya çöreğinin nar gibi kızarmış görüntüsüyle mis gibi kokan mahlep kokusu esir alırdı beni… Buradan da ne anlaşılıyor Allaha şükür iştahım her daim yerindeymiş, olsuuunn iştah sağlık belirtisiymiş:))


Bu tarifin en büyük özelliği konsantre oluşu. Şu sıcak yaz günlerinde buzdolapları koca koca, yarım dünya karpuzların işgali altındayken, bu tarifle hazırlanmış limonata bir köşede sığıntı gibi yer kaplıyor ama yaparsanız ne kadar bereketli olduğunu görüp şaşıracaksınız.

Malzemeler:
· İstenilen sayıda limon ( hatta isterseniz sıkmalık portakalla karışık ta olabilir)
· Toz şeker ( her limona 1 Türk kahvesi fincanı )
· Taze nane yaprağı ( limon başına 3-4 yaprak

Yapılışı:

· Limonların kabuklarını iyice kazımadan rendeliyorum.
· Sularını sıkıyorum.
· Kabuklarını irice kıyıyorum.
· Nane yaprakları dahil tüm malzemeleri büyükçe bir cam kasede şeker eriyinceye kadar karıştırıyorum.Hatta akşamdan hazırladığımda, sadece şeker ıslanana kadar karıştırıyorum sabaha kadar şeker kendiliğinden erimiş oluyor.
· Sonra ince bir süzgeçten bastırarak süzüyorum.Bir kavanoza koyup, dolaba kaldırıyorum.
· Servis edeceğim zaman bardağın 1/3 üne, çok tatlı sevmeyenler için 1/4 üne limonata geri kalanına soğuk su koyup karıştırıyorum.
· Maden suyunu sevenler için su yerine maden suyu kullanıyorum.

Şu sıcak yaz günlerinde mis gibi limonata hazır.

Taşsın dökülmesin , ardı kesilmesin, içenlere yarasın :)

3 yorum:

  1. Güzel blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, selamlar.

    YanıtlaSil
  2. ooo denemeye dener...yazdım bir kenera teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Tarifi aldım,yaz günlerinde güzel olur,teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)