29 Haziran 2009 Pazartesi

T-SHIRT BOYAMA


Aslında bu çalışma kızımın Türkçe öğretmeninin yürüttüğü, “dilimize sahip çıkalım” mesajının verildiği bir sosyal sorumluluk projesi. Şöyle çıkın bulunduğunuz şehrin işlek bir meydanına, çoğunun üzerinde yazılı t-shirtler var. En iyimser tahminle giyenlerin yarısı ,kıyafetlerinde ne yazdığını bilmiyordur.
Belki bilseler o yazıların bir kısmının onları mahcup edecek ya da komik duruma düşürecek anlamlarda olduğunu, eminim seçici davranırlardı. Valla ben görüyorum şöyle karşıdan bir teyzem geliyor, etekleri ayak bileğine kadar, başı bağlı ama üstündeki t-shirtte pullu simli, gayet davetkar şekilde, (İngilizce) öp beni yazıyor. Ee bilse giyer mi? Ya da yanındaki bey amcam bilse giydirir mi? Valla komik durumlar, diyorum ben hep bunlar emperyalist oyunları diye ama kimse beni dinlemiyo…..:)))


Neyse lafın kısası tabi ben de kızıma yardım ettim.

Malzemeler:

- 1tane pamuklu t-shirt
- fırça ( 3 numara kullandım)
- istediğiniz renk kumaş boyası ( lacivertin içine metalik gri karıştırdım)
- karbon kağıdı

Yapılışı:

- İstediğim yazıyı bir kağıda yazdım.
- Karbon kağıt yardımıyla tişörte geçirdim.
- T-shirtün içine kalınca bir kağıt koydum.Boya sırtına bulaşmasın diye
- Boyadım, ertesi gün önce tersten sonra düzden kızgın ve buharsız ütüyle ütüledim.

1 yorum:

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)