13 Mart 2009 Cuma

PAMUK PRENSES MİTOLOJİSİ


Sosyal Psikolog Prof. Dr. Üstün Dökmen diyor ki: “ Hepimiz Pamuk Prenses masalıyla büyüdük değil mi? Yüzeydeki mesaj iyi:Bilmediğin insanın verdiği elmayı ısırma. Peki altındaki mesaj ne? Sen doktor ol, mühendis ol, prenses ol…Ne olursan ol, kadınsan evinde hizmetçisin. Ayakta ve hayatta kalabilmen için beyaz atlı prens gerekiyor.O prens gelmezse, öyle baygın yatarsın. Koskoca prenses olmuş, atı yok.

Kendi yaptığım bir araştırma var. Üniversite 3. sınıftaki kız öğrencilerin hayattan en büyük beklentisi, iyi bir koca bulmak.Pamuk Prenses masalına rağmen bugün özgür düşünebiliyorsanız, siz çok şanslısınız.”

Bu yazıyı okuyunca çok tuhaf duygulara kapıldım.Çünkü senelerce üniversiteyi bıraktım ve ev kadınlığına mahkum oldum diye kendimi çok yargıladım.Bazen keşkelerle hayatımı kabusa çevirdim.Bu araştırma bana gariban tesellisi oldu. Meğer dönüp dolaşıp geleceğim nokta aynıymış.Öyle tek taşımı kendim aldım, tek başıma kendim taktım durumları bilimsel olarak gerçek değilmiş.

Yok yok yinede , dünyanın binbir türlü hali var. Benim yaşadıklarım geçen binyılda kaldı. Şimdi bilgi çağındayız; eğitim şart yani…

Son söz yine Üstün Dökmen’den “Bence kadınlar tek taş yüzüklerini kendileri almalı. İkincisini erkek taksın, fazla yüzük göz çıkarmaz: Ama ilkini kadın almalı.”

1 yorum:

  1. Üzülme elefin terazisi, bende yıllarca okuyamazsam ölürüm diye düşünürdüm, sonra üniversiteye gittim, okuma aşkımı kaybettim, sonra bitirdim, 17 yıl çalıştım, (öğrenciykende okulla birlikte işi götürdüm anlayacağın,) mezun oldum, 32 yaşında evlendim, işten istifa ettim, şimde evde oturuyorum, aslında oturmaktan zevk aldığım söylenemez, yaş ve kariyerde ilerleyince iş bulmanda o kadar zorlaşıyor, okumayamasaydım bunun için hayıflanacaktım, okudum mezun oldum şimdide evde oturuyorum, peh anlayacağın bazan akışına bırakmak lazım, hayat seçimlerden olduğu kadar bazanda kadere bağlı galiba, bu arada yukarıdaki amcamın seylediklerine de yüzde yüz katılıyorum

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)